08. december 2002 - 13:51Der er
39 kommentarer og 3 løsninger
Hvad skal sitet koste - afregningens time :)
Jeg har lavet et site og skal til at lave en faktura. Jeg har ikke helt styr på mit tidsforbrug i og med jeg havde lovet lidt mere end jeg kunne og derfor var nødt til at "uddanne mig" for at kunne færdiggøre projektet. Men hvad siger I herinde. Hvad skal det kost' ? adresse: www.claviers.dk
Han kender min timeløn, men vi har ikke aftalt fast pris. Jeg laver nogle andre ting for manden og derfor sætter han mig bare i arbejde :). Det er også derfor jeg henvender mig her, da jeg )et eller andet sted) også har noget samvittighed og ikke vil være en grib m.h.t. betalingen)
Hoejerup: bookingen er et databasesystem... Der bliver lavet et opslag på ugenummer samt årstal. Hvis den ønskede uge er optaget bliver man redirected til en alternativ-side, hvor man bliver tilbudt 2 andre boliger. Hvis ikke kommer man til registreringssiden, hvor man kan indtaste sine personlige oplysninger. Registreringen bliver så smidt i database som midlertidig booking og min kunde får så en mail om at der er kommet en ny forespørgsel. Når min kunde bekræfter ordren, får hans kunde som har booket en bekræftele på mail. Det er en del af administrationssiden, at min kunde kan gå ind og se historik over tidligere bookinger samt se en liste over endnu ikke bekræftede bestillinger. En ny booking-funktion, hvor man vælge flere uger er desuden undervejs samt en tysk oversættelse (skal også medregnes i faktura nu, da det skal afsluttes inden årsskifte)
koed: tak for roserne det er med vilje at scroll-knappen skal være samme farve (det synes kunden var smart) m.h.t. farven, så har jeg testet den på 6 forskellige maskiner, med 6 forskellige skærme og jeg har ikke oplevet problemet
hmmm jeg har lige set den igennem på begge mine maskiner. Der viser den det forskelligt. :)
Har du fortalt kunden at det kan være overskueligt at scroll knappen ikke er der. Jeg kunne forestille mig at det var den "typpiske" danske familie der skulle ind og lede efter et sommerferiested. Og da mener jeg at, mange brugere af nettet, holder sig utrolig meget til det de kender, og bliver ofte "skræmt" væk, hvis der er noget der ikke er som det plejer. sandt, men surt. Jeg syntes også det er pænest uden. :) ( men ikke pænt nok til at fjerne den, hvis du ved hvad jeg mener)
koed> email fremgår af min profil. Men for diskussionens skyld synes jeg det kunne være mest interessant, hvis du ville sandsynliggøre muligheden for den slags præstationer her i tråden.
Jeg har ikke selv lavet 4 på 21 dage, men hvis vi snakker flere mand kan det godt lade sig gøre, kun på hverdage. Jeg tror også at det kunne lade sig gøre én mand, hvis man ikke kun, arbejdede fra 7 til 16 hver dag. Jeg ville ihvertfald gerne give et uforpligtende forsøg, hvis det har interresse. For som vi har skrevet inde på vores side, så mangler vi referencer.
Du kan kigge ind på www.prime-design.dk , jeg har dog ikke nogen refferencer, idet at jeg har startet firmaet midt i sidste måned. Jeg har dog være med til at lave www.kino1-2.dk, www.almbrand.dk, og almindelig brands intranet side. Håber du kunne bruge det til noget. :)
koed: i betragtning af at booking-delen bliver lavet om og den også bliver oversat til tysk - synes du så stadig at 5-8000 er rimeligt ? Jeg prøver i øjeblikket at komme frem til et regnestykke, der ligner ca. 10 kilo ex. moms... er det for lidt?
neteffec: I betragtning af min kunde ligger ca. 2000 om ugen for reklamemateriale og han yderligere har 2 samarbejdspartnere omkring sommerhusudlejning, der sandsynligvis skal have lavet web også... hvad ville du så mene var rimeligt ? -Skal lige sige at jeg kun har lavet et betalt design før, så derfor er jeg lidt i tvil om prisen - kunderne skulle jo nødigt rende fra mig p.g.a. overpris :D
nej, for det er egentlig en fast kunde, som "bare har sat mig igang". Jeg har selv skulle indtaste/formulere alt teksten, på nær selve beskrivelsen af huset. - selvfølgelig ud fra dele af tekster, han har haft liggende
jeg ved godt at det er en smule mærkeligt at vi ikke har prissat opgaven, men det var noget han *skulle* have lavet, s på aftaletidspunktet var prisen ikke så vigtig
Du må endelig ikke tage det jeg skriver, personligt. Jeg har trods alt ikke lavet så meget som dit reklame firma. Så det kan sagtens være at jeg tager helt fejl af pris klassen. Det som tager tiden, det er helt klart formuleringen af teksten. så det kan da godt være at du skal over 10.000 kr :)
Snak med kunden om prisen, og hvis du ved det kommer mere, skal du være ærlig og fortælle ham at du i produktions tiden skulle "udanne" dig for at lave siden færdig, og han selvfølgelig ikke skal betale for den tid. Umiddelbart ville jeg tage 12-15.000 kroner for den.....5.000 kroner for brugerfladen/design og resten til kode og indtastning.
Problemet er, at der ikke er noget sjov ved at drive selvstændig fuldtidsvirksomhed, hvis man kun kan håbe på en maksimal bruttoomsætning på 20.000 om måneden, når al éns tid er booket 100% op. Og der skal også være tid til uddannelse; bl.a. derfor er mindstelønnnen ikke nok. Mere end 4-6 fakturérbare timer pr. arbejdsdag er urealistisk, hvis man ikke ligefrem driver "pølsefabrik".
Men der kan da være gode grunde til at tilbyde en rigtig god pris, fx at kunden kan henvise til to-tre andre, som skal have lavet noget lignende. Men efter min mening bør superior kunne lave følgende regnestykke for at finde en minimumspris: Antal timer han har brugt på alene "at gøre det rigtige" gange studenterløn (er det ikke ca. 150 i timen for tiden?).
Der er imidlertid også en anden indgang, nemlig hvor meget resultatet er værd for kunden. Prøv evt. regnemaskinen på www.neteffect.dk/calculator.asp Hvis resultatet ikke er så meget værd for kunden, at det kan betale sig for ham at fået lavet den flotte hjememside, så bør webdesigneren kunne fortælle ham på forhånd, at ambitionerne er for høje, fordi det ikke kan komme til at hænge sammen forretningsmæssigt. (Jeg har tilfældigvis en side til sammenligning, www.orpheusgolf.com, hvor den slags hensyn har været med i overvejelserne).
Helt useriøst, men alligevel, er det også meget tankevækkende at sammenligne med fx et stort service-eftersyn på et autoriseret autoværksted. Skal vi sige 3-5000 for én dags professionelt rutinearbejde og lidt reservedele?
Jeg ved godt at man ikke skal reklamere på eksperten. Men jeg syntes at det måske er lidt relevant alligevel. Jeg vil godt lave billige sider, idet at jeg ikke har ret meget at referere til. Jeg vil enda også gerne lave sider uforpligtende. Altså gå så vidt at jeg ikke skal se en rød reje før kunden er 100% tilfreds med siden. Tror i ikke at det er en god måde at starte på?
Det er næsten umuligt at få kunder uden refferencer, og det er jo også stort set umuligt at få refferencer uden kunder, så det er egentlig en meget ond cirkel jeg er havnet i, er der ikke nogen af jer der har nogle forslag?
cdc> 5000 for brugerflade, det er ok, men så tages der jo næsten også 1000 kr pr side tekst der er. Er der ikke ca. 10 sider på www.claviers.dk ? :)
tjaeh - det må jo siges at sætte tingene i relief. Eneste forskel er, at min virksomhed ikke er 100% :) Jeg er fuldtidsansat og laver så dette ved siden af (indtil jeg tør "tage springet")
måske. Det tager vel cirka 2-3 timer pr. side. 300-500 i timen. Det syntes jeg er for meget. Men det er vel en " smagssag" :) Men det er da nogle dejlige tal. (300-500 i timen)
som flere af de andre siger, det kommer an på hvad der ligger i admindelen
din uddannelse kan du ikke tage noget for, når du har lovet at du kunne, ellers ville jeg ikke have haft problemer med at tage det med i betalingen, efter at have informeret kunden herom.
Jeg ville mene at 10K + moms var ok (svarende til 20 timer af 500 kr)
en enkelt ting omkring siden.
hvis man bokker i en optaget periode, får man præsenteret 'to dejlige alternativer', hvorfor kan man ikke vælge dem fra starten?
det kan man ikke af den simple årsag, at de 2 alternativer ikke er min kundes, men 2 af hans venner, som også har huse i området. Derfor er det selvfølgeligt primært for min kunde at besøgende kun vil kunne booke hans hus, men så i stedet for at få en næse når huset er optaget - ja, så får man et alternativ alligevel :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.