Avatar billede webstationen Nybegynder
10. december 2002 - 02:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvor dan og kan det la sig gøre ???

Hejza jeg mager lige det der script der vis hvad ens skærm opløsningen er ??? og kan det la sig gøre at vise en cpu, ram osv info til brugeren ???
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 02:36 #1
det første kan man ikke ifølge : http://www.eksperten.dk/spm/5442

de nadre ting kan man ikke hente med mindre at brugeren dowloader et "rigtigt" program som så sender infoen til din db.
Avatar billede nordclc Nybegynder
10. december 2002 - 08:08 #2
Jeg har noget her jeg en gang har downloaded, prøv at se om det kan burges:

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>

<head>
<style>
body {cursor:hand}
</style>
<title>Checking your system...</title>

<script language=JavaScript>
<!--
//////////////////////////////////////////////////////////////////
//                    CheckSys v1.04.21-01                      //
//////////////////////////////////////////////////////////////////
//                                                              //
//  This JavaScript can be freely used as long as this message  //
//  stays here in the header of the script. Any modifications  //
//  and bugs found (and fixed) are appreciated.                //
//  Adding additional information of checking modules is        //
//  extremely appreciated and encouraged.                      //
//                                                              //
//          Svetlin Staev, thewebmonster@altavista.com          //
//////////////////////////////////////////////////////////////////
var place="#"; // Redirection page after check

//-----------------Initazing variables-------------------//
var jscript,vscript,language,resolution,colors,avalW,avalH,real,flash,browname,cookie;
var seq1="",seq2="";
var a=0,b=0,num=0;precent=0;
var realState=false;
var flashState=false;
var G2=false;
var FI=false;
var last=document.lastModified;
var    historyP=history.length;
var dateP=new Date();
var ie=document.all?1:0;
var ns=document.layers?1:0;
var dom=document.getElementById?1:0;
var l=(ie||dom)?navigator.browserLanguage:navigator.language;
//-------------------End of variables-------------------//

//----------Cookie and JavaScript check module----------//
    if (navigator.javaEnabled()>-1) jscript = "JavaScript present.";
    else jscript = "JavaScript not present.";
    if (navigator.cookieEnabled) cookie = "Cookies enabled.";
    else cookie = "Cookies disabled.";
//--------------------End of module--------------------//

//----------Flash & Real Players check module----------//
    numPlugins = navigator.plugins.length;
    for(i=0;i<numPlugins;i++)
        {
            plugin = navigator.plugins[i];
            if ((plugin.name.substring(0,10)=="RealPlayer")&&(plugin.name.indexOf("G2")>0)) realState=true;
            if ((plugin.name.indexOf("Shockwave Flash")>-1)&&(plugin.description.indexOf("5")>-1)) flashState=true;
        }

      document.write('<script language=VBScript\> \n');
    document.write('on error resume next \n');
    document.write('G2 = (NOT IsNull(CreateObject("rmocx.RealPlayer G2 Control")))\n');
    document.write('</script\> \n');
    document.write('<script language=VBScript\> \n');
    document.write('on error resume next \n');
    document.write('FI = (IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.4"))) \n');
    document.write('</script\> \n');
      document.write('<script language=VBScript\>\non error resume next \nG2=(NOT IsNull(CreateObject("rmocx.RealPlayer G2 Control")))\n</script\>\n');
    document.write('<script language=VBScript\>\non error resume next\nFI=(IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.4")))\n</script\>\n');

    if (flashState||FI) flash = "Flash Player precent."
    else flash = "Flash Player missing."
    if (realState||G2) real = "Real Player installed."
    else real = "Real Player missing."
//--------------------End of module--------------------//

//------------------General info module----------------//
    if (ie)
        {
            browname = "Microsoft Internet Explorer";
            vscript = "VBScript present.";
            avalW = screen.availWidth;
            avalH = screen.availHeight;
            langInfo();
        }
    else if (ns)
        {
            browname = "Netscape Navigator";
            avalW = window.innerWidth;
            avalH = window.innerHeight;
            vscript = "VBScript missing.";
            langInfo();
        }
    else if (dom)
        {
            browname = "Netscape 6 Gecko";
            vscript = "VBScript missing.";
            avalW = window.innerWidth;
            avalH = window.innerHeight;
        }
            colors = screen.colorDepth;
            resolution = ''+screen.width+' X '+screen.height+'';
//--------------------End of module--------------------//

function langInfo() // Detection of browser language
    {
            if (l.indexOf('en')>-1)language='English';
            else if (l.indexOf('nl')>-1) language='Dutch';
            else if (l.indexOf('fr')>-1) language='French';
            else if (l.indexOf('de')>-1) language='German';
            else if (l.indexOf('ja')>-1) language='Japanese';
            else if (l.indexOf('it')>-1) language='Italian';
            else if (l.indexOf('pt')>-1) language='Portuguese';
            else if (l.indexOf('es')>-1) language='Spanish';
            else if (l.indexOf('sv')>-1) language='Swedish';
            else if (l.indexOf('zh')>-1) language='Chinese';
            else language='English';

        }

boot = 'Downloading..~~..~~..~..~.OK,~~ now booting the CheckSys.~~~<br>' // Splitting string used for Linux-like interface
        +'CheckSys version 1.04.21-01~~ (thewebmonster@altavista.com)&nbsp; ~~# '+last+'<br>'
        +'Connecting to client\'s computer...~~...~....~~~....~...~..Done.<br>'
        +'Operation system found.<br>'
        +'Client\'s browser platform: '+navigator.platform+'<br>'
        +'Detected client browser.~~~<br>'
        +'Getting browser name.......Browser name:~~ '+navigator.appCodeName+'<br>'
        +'Decoding and ajusting browser name........Successful.<br>'
        +'Common browser name: '+browname+'<br>'
        +'Getting browser version..~...~..~~~..Done.<br>'
        +'Browser version: '+navigator.appVersion+'<br>'
        +'Checking browser history...........OK<br>'
        +''+historyP+' PAGES found in browser history.~~<br>'
        +'Autodetecting JavaScript..~.~.~.~.~..~.~.~.~.~.Done.<br>'
        +''+jscript+'<br>'
        +'Looking for VBScript.~.~.~..~~..~.~..~.Done<br>'
        +''+vscript+'<br>'
        +'Examining cookies.~.~.~..~~..~.~..~.<br>'
        +''+cookie+'<br>'
        +'Logging in for additional information.~.~..~.~..~...~.Successfull.<br>'
        +'Extracting client\'s date information...~.<br>'
        +'Date: '+dateP+'~~~~<br>'
        +'Language present in browser....~~...~..~.'+language+'<br>'
        +'Screen resolution set to '+resolution+'<br>'
        +'Getting color depth....~....~...~...'+colors+' bit<br>'
        +'Estimating available browser space....~..~.~..Done. <br>'
        +'Browser available width: '+avalW+' pixels<br>'
        +'Browser available height: '+avalH+' pixels<br>'
        +'Entering inside for plugins information.<br>'
        +'Looking for Real Player.~~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.Done.<br>'
        +''+real+'<br>'
        +'Checking for Macromedia FLASH player.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.Done.<br>'
        +''+flash+'<br>'
        +'CheckSys operation complete.~~~<br>'
        +'Now redirecting to proper web page~.~...~.~..~...~OK.~~~<br>';

seq = boot.split("~"); // Spliting the string

function initCheck() // The Linux-like boot simulation function
    {
        seq1='<tt>'+seq2+'<b style="color:silver">'+seq[num]+'</b></tt>';
        seq2+=seq[num];

        if(ns)
            {
                with(document.out.document.indoor)
                    {
                        document.write(seq1);
                        document.close();
                    }
        if(ie) booty.innerHTML = seq1;
        if(dom) document.getElementById("booty").innerHTML = seq1;
        if (!(num>=seq.length-1))
            {
                num++;
                down();
                window.status=precent+"% complete.";
                if (precent<100)precent++;
                else window.status="Checking completed."
                setTimeout('initCheck()',1);
            }
        else window.location.replace(place);
    }
function down() // Scrolling down function
    {
        b+=100;
        window.scroll(0,a);
        a=setTimeout("down()",1000);
    }
onload=initCheck;
//-->
</script>
<style>
#booty    {position:absolute;}
</style>
</head>

<body bgcolor=white text=black marginheight=5 marginwidth=5 topmargin=5 leftmargin=5>

<table cellpadding=0 cellspacing=0 border=0 width=100%>
    <tr>
        <td>
            <ilayer id=out width=95% height=95%>
                <layer id=indoor width=95% height=95%>
                </layer>
            </ilayer>
            <div id=booty></div>
        </td>
    </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede webstationen Nybegynder
10. december 2002 - 17:17 #3
jeg ved at man kan oplyse ene skærm opløsninge for har haft det script før :/ men er blevet væk for moi :// ikke nice men det var vis også i javascript jeg hade det
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 00:06 #4
det er jo også det jeg siger til dig :)
Avatar billede nordclc Nybegynder
11. december 2002 - 23:29 #5
Det synes jeg da går udemærket i mit forslag?
Avatar billede webstationen Nybegynder
12. december 2002 - 20:41 #6
met dit forslag virker ikke nordclc sory
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2002 - 22:02 #7
hvad skal du så bruge ? prøv at præcisere dig...
Avatar billede webstationen Nybegynder
15. december 2002 - 00:35 #8
jeg ska bruge et script der fortæler en bruges px på skærm :)) og vis det er mulig et script til at viser Fx servers Hardware til brugeren :p
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2002 - 00:40 #9
har jeg jo svaret på engang, hvorfor spørge om dette igen, hvis du har spm. til mit svar så kom med dem, men ingen grund til at spørge igen og igen det ændrer det sig ikke af.
Avatar billede webstationen Nybegynder
16. december 2002 - 01:02 #10
øø ønej men det du ga moi viker ikke :// why gør den så ikke det ?
Avatar billede webstationen Nybegynder
16. december 2002 - 14:20 #11
men okey fair nok jeg lukker bare det her spg færdig
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. december 2002 - 14:44 #12
webstationen>>Du bedes omgående uddele point - et korrekt svar bliver ikke mindre korrekt fordi du ikke bryder dig om det.

pelkjaer - coadmin