Avatar billede spyro.dk Nybegynder
10. december 2002 - 20:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Probz når opret.asp bliver kaldt med <!--#include file="...... :

Hej...

Jeg / vi har lavet en asp side der hedder opret.asp, den indeholder en formular til at oprette bruger i en access database.
opret.asp bliver kaldt via opretbruger.asp med
<!--#include file="opret.asp"--> hvor vi igen laver en
<!--#include file="Connections/db.asp" -->
Nu er det sådan at når vi går direkte til opret.asp bliver der tilføjet noget i db, men når jeg går ind via opretbruger.asp og udfylder formularen bliver der ikke tilføjet noget i db.
hvad kan det skyldes og hvad gør vi ved det.

mvh spyro.dk / 0ffline
Avatar billede humlebidk Nybegynder
10. december 2002 - 21:57 #1
problemet er nok at i bare tjekker således:

if(Request.form("brugernavn")!="") // dvs ikke tom.

problemet er at der faktisk står noget selv om der ikke er sendt noget. løsningen er at i med den form i sender sørger for at have en standard værdi med. dvs at i tilføjer et name="noget" i jeres submit

fx. <input type="submit" name="noget" value="send" />

dvs. at hvis der er sendt noget så skal følgende være sandt:

if(Request.form("noget")=="send") // dvs der er trykket på submit.

dette er dog lige en gang hurtig jscript *G* .. men princippet er det samme ved vbs.
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
10. december 2002 - 22:36 #2
hej
jeg er total newbi så hvis du vil uddybe dit svar lidt ville jeg værer taknemlig
mvh spyro.dk
Avatar billede humlebidk Nybegynder
13. december 2002 - 02:22 #3
Request.form("noget") er ikke defineret men er ikke tom. dvs når du åbner dokumentet, så indsættes den default værdi som der er i requesten.

når din knap til submit ser såen her ud:
<input type="submit" name="noget" value="send" />

så vil
Request.form("noget")=="send", hvis den er afsendt og ellers ikke.

dvs.
<%@ LANGUAGE = "JScript" %>
<%
if(Request.form("noget")=="send") {
dit sql
}

%>

det udføres kun, og kun hvis der er sendt en variabel "noget" med værdien send. samme teknik bruges i vbs. der hedder if() bare if og afsluttes med end if istedet for { og }