Avatar billede xyborx Nybegynder
11. december 2002 - 15:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk system analyse->text-fil

Nu har jeg efterhånden ledt i flere timer på Google og fundet alverdens ubrugelige sider.. Jeg mangler et program der kan analysere indholdet af en computer. Fx finde ud af hvor meget RAM der sidder i, hvilken processor, diverse hastigheder, størrelse på harddisk osv osv. Nu ville mange nok skynde sig at svare SiSoft Sandra (eller hvad den hedder) men den er ikke helt god nok. Jeg vil nemlig foretrække hvis jeg kan nøjes med at starte programmet, som derefter passer sig selv og ender med en fin lille text-fil med resultatet.

Ideen er at jeg på en nem måde skal analyserer en større bunke computere og lægge deres specs i en database. Hvis bare jeg kan få outputtet fra programet som en text-fil af en art, så kan jeg hurtigt lave lidt PHP der smider det i databasen.

Men hvor finder jeg sådan et fuldautomatisk program?? Findes det overhovedet?
Avatar billede hub Nybegynder
11. december 2002 - 15:56 #1
http://www.belarc.com/free_download.html
Laver en html med disse oplysninger
AIDA kan lave en txt.fil svjh

http://www.aida32.hu/aida32.php
Avatar billede xyborx Nybegynder
11. december 2002 - 16:40 #2
Uhh.. Det ser sq nice ud, hub. Jeg tester det ligeså snart jeg kan komme til det :)
Avatar billede xyborx Nybegynder
12. december 2002 - 09:26 #3
Så fik jeg testet Aida32. Den er helt perfekt. Den kan startes fra en DOS-prompt og sættes til at køre fuldautomatisk i baggrunden, og gemme resultatet som en fil. Det er lige hvad jeg har brug for :)
(Som en ekstra detalje ser den ud til at kunne gemme direkte i en MySQL-database. Det kalder jeg cool software! =)
Avatar billede xyborx Nybegynder
12. december 2002 - 09:27 #4
Smider du lige et svar..? :)
Avatar billede hub Nybegynder
12. december 2002 - 11:20 #5
Yes, cool software er ofte de små og relativt ukendte programmer :-)