Avatar billede cthun Nybegynder
19. oktober 2000 - 15:33 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

FormMail

Jeg ved ikke lige om dette spørgsmål er kommet det rigtige sted hen, men fuck det!

Jeg har downloadet formmail.pl fra Matts script archive, og har været inde at læse om hvad jeg skal gøre for at få det til at køre

Der står at der skal ændres i nedenstående 2 ting, men hvad skal jeg ændre dem til???

$mailprog = \'/usr/lib/sendmail\';

@referers = (\'worldwidemart.com\',\'206.31.72.203\');
Avatar billede Thomas Nybegynder
19. oktober 2000 - 15:51 #1
Nu kender jeg ikke vildt meget til lige netop den mail\'er der, men umiddelbart skal din mailprog ikke ændres. Hvis det hele ligger på din egen server, kan du evt. spørge din server administrator om hvor sendmail ligger (eller også ligger der en faq på deres hjemmeside med svaret.) Det kan jo være sendmail programmet ligger i sbin eller noget..!

Din referers ligner den adresse hvorfra man godt må bruge mailprogrammet.. altså din EGEN ip adresse... Men det kan du jo læse i vejledningen til scriptet. Til det formål du skal bruge det, er det sikkert ikke det store behov for at skrive noget her overhovedet.

//Thomas
Avatar billede tommyv Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:22 #2
Jeg har selv brugt et lignende script (hvis ikke det er det samme) på InfoPaq\'s server. Her slettede jeg blot stien, så der kun stod sendmail, og så virkede det...
Avatar billede breum Nybegynder
19. oktober 2000 - 19:00 #3
Jeg bruger selv Matts formmail, og raivo har ret,

$mailprog = \'/usr/lib/sendmail\';

Skal rettes til det sted på din server hvor sendmail-programmet ligger. Hvis du kan telnette til serveren kan du få svaret ved at skrive
which sendmail

@referers = (\'worldwidemart.com\',\'206.31.72.203\');
Skal rettes til dit domænenavn og din IP-adresse, således at scriptet kun accepterer mails sendt fra dit site (ellers bliver du brugt som afsender af spam!)

Dit domæne skulle du gerne vide hvad er (www.ditdomæne.dk)

Din IP kan du finde ved at gå ind på http://www.dk-hostmaster.dk/res2IPno.html

Her skal du skrive dit domæne under Host/domain name:
og klikke på send

noter nu hvilke navneservere der står f.eks ns.dht.dk

Brug så tilbage knappen i din browser og skriv et af navneserver navnene i feltet Nameserver to ask:

Og klik send igen

Så får du en masse information.
Det du skal bruge er IP-Adressen, den står i den linie der er markeret med A.
Avatar billede cthun Nybegynder
20. oktober 2000 - 08:34 #4
breum >> hvor skal jeg skrive which sendmail?
Avatar billede Thomas Nybegynder
20. oktober 2000 - 11:32 #5
Via din ftp login! (o:

Normalt i et ftp program er der en funktion der hedder SITE eller også hedder den gerne COMMAND eller noget... Prøv der!
Hvis der kun er en ren COMMAND funktion, så prøv evt. at skrive SITE foran din kommando...

//Thomas
Avatar billede breum Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:18 #6
eller med en telnet formindelse eller en ssh-forbindelse, hvis du har det
Avatar billede perh Juniormester
25. oktober 2000 - 17:22 #7
Prøv bare at bruge
$mailprog = \'/usr/lib/sendmail\';
det er standardstien.

Du skal bare anføre dit domæne i den her

@referers = (\'www.mitdomænenavn.dk\',\'www.mitandetdomæne.dk\');
du behøver ikke nogen IP-adresse.

Så smider du formmail.pl op i din cgi-bin og sætter filatribut til 755 så skulle det køre.
Avatar billede salo Nybegynder
30. oktober 2000 - 20:11 #8
Stooop hjææælp..... Tommyv.... Hvad er det for et script du taler om du har brugt?
Jeg har selv infopaq og mangler et script hvor de besøgende kan maile mig og skrive kommentarer uden at de behøver bruge deres pop3. Jeg fandt et men det virkede ik hos infopaq pga... noget.. scriptet var forkert slags.
Avatar billede tommyv Nybegynder
01. november 2000 - 12:15 #9
salo>> Jeg har brugt Ace Formmail, som kan findes på http://ace.upyour.com/ og ikke formmail.pl fra Matt\'s Script Archive...
Avatar billede breum Nybegynder
01. november 2000 - 18:23 #10
Takker ;-)
Avatar billede tommyv Nybegynder
01. november 2000 - 18:47 #11
Ja, jeg takker også *SS*
Avatar billede netsjov Nybegynder
19. november 2000 - 20:35 #12
tommyv>> jeg kan ikke finde noget script på den side du har linket til.
Avatar billede tommyv Nybegynder
20. november 2000 - 08:41 #13
Det ser desværre ud til, at den side er nede... Jeg kan prøve at finde scriptet frem, hvis det har interesse...
Avatar billede netsjov Nybegynder
20. november 2000 - 13:56 #14
Ja, hvis du kan finde det opratter jeg bare et spørgssmål så du kan få nogle point
Avatar billede tommyv Nybegynder
20. november 2000 - 16:46 #15
Jeg har fundet scriptet... Det kan hentes her:
http://users.cybercity.dk/~cfp1548/aceform.zip

Tommy
Avatar billede netsjov Nybegynder
20. november 2000 - 17:01 #16
Du kan få dine point her:
http://www.eksperten.dk/spm/34290