Avatar billede janeruth Novice
17. december 2002 - 19:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskiner

Er der nogen der ved, hvor man kan "submit" sin hjemmeside ét sted, så man automatisk bliver registreret så mange steder som muligt - uden at skulle ind på hver enkelt søgemaskine og tilføje url. Helst uden særlige omkostninger - selvfølgelig. Ved det kan lade sige gør - men ikke hvordan.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2002 - 19:24 #1
jeg tror at jeg tager en lytter det er jo også gratis!
Avatar billede Chewie Novice
17. december 2002 - 19:26 #2
Man behøver ikke at poste et indlæg for at lytte med ..... men kan bare klikke "udfør"
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2002 - 19:27 #3
det vidste jeg faktisk godt men ville bare prøve at være morsom!
Avatar billede janeruth Novice
17. december 2002 - 19:30 #4
ØH - hallo - muligt spørgsmålet er dumt, men ikke så dumt endda - fandt et sted, men syntes ikke det er helt så godt http://www.verysimple.com/submit/ , ønskede et bedre sted - nogen forslag?
Avatar billede mat Nybegynder
17. december 2002 - 19:38 #5
Har du meta-tags på din side? Så bliver infoen samlet op af robotterne.

http://www.metamaten.dk/

Jeg ved ikke om det er noget i den stil du efterlyser?
Avatar billede greek Nybegynder
17. december 2002 - 19:41 #6
www.google.com der søger de fleste søgemaskiner som Yahoo osv. når de ikke selv kan finde resultater.
Avatar billede janeruth Novice
17. december 2002 - 19:53 #7
mat - det var ikke helt det jeg mente, men er helt sikkert anvendeligt. Det prøver jeg. Tak.
Avatar billede janeruth Novice
17. december 2002 - 19:56 #8
Øh - mat - kan du ikke lige svare et eller andet - point kan ikke gives til kommentar.
Avatar billede mat Nybegynder
17. december 2002 - 19:59 #9
jo da :)
Avatar billede msnilsson Nybegynder
18. december 2002 - 09:19 #10
Det er en dårlig idé at submitte sit website ét sted via en tjeneste der tilbyder "tilmelding til 1500 søgemaskiner". Det virker ikke, og du får bare en masse spam på den mailadresse du opgiver.

Tilmeld i stedet dit website til de ganske få kataloger som har relevans i forhold til en dansk målgruppe. Hvis du bliver optaget her, vil søgerobotter som Google finde dit website her og give "points" for at du er optaget i et katalog.

Tjek http://www.forbrugerportalen.dk/webconsult/robotter_tilmelding.asp og http://www.forbrugerportalen.dk/webconsult/kataloger_tilmelding.asp for yderligere info, også om hvilke søgerobotter og kataloger der er relevante

>www.google.com der søger de fleste
>søgemaskiner som Yahoo osv. når de
>ikke selv kan finde resultater.

Det er omvendt - mange kataloger bruger Google når de ikke selv har resultater til søgningen (det gælder f.eks. min egen portal, Forbrugerportalen). Men det er selvfølgelig også en god grund til at tilmelde til Google.
  Google finder links både i kataloger og på alle mulige andre websites...

Mvh.
Morten Schriver
Forbrugerportalen Web Marketing Consult
Avatar billede janeruth Novice
18. december 2002 - 10:05 #11
Mange tak for orienteringen - vil tage det til efterretning.
Mvh.
Jane
Avatar billede demib Nybegynder
25. december 2002 - 10:10 #12
Det er desværre ikke helt korrekte svar du har fået.

1. META-koder har ingen som helst betydning for om dine websider bliver optaget af søgemaskinerne, og har stort set ingen betydning for din placering i søgeresultaterne.

2. Det storste katalog der benytter Google er Yahoo. Det er IKKE korekt at Yahoo viser Google resultater som alternativ til deres eget katalog - tværtimod: Først kommer der et mikset resultat, der hovedsageligt består at Google, og først hvis man klikker på "Katalog/Directory" får man katalogresultaterne. Så Google er bestemt yderst vigtig i Yahoo.

Du vil flere andre steder her på Eksperten finde udenmærkede kommentarer til hvad d skal gøre vhis du vil have dit website bliver fundet i søgemaskinerne. Hvis det ikke er nok, er du velkommen på: www.joyzone.dk hvor der er ca. 350 artikler om emnet, eller på www.seo-debat.dk hvor der allerede ligger godt og vel 3500 indlæg om søgemaskiner.

Hilsen,
Mikkel deMib :)
Avatar billede janeruth Novice
25. december 2002 - 10:45 #13
Tak for oplysningerne - lader til at være et udmærket sted at besøge. Tak igen og hav en fortsat glædelig jul.
Julehilsner
Jane
Avatar billede mat Nybegynder
26. december 2002 - 16:23 #14
demib > Jeg tror dig selvfølgelig når du siger det - Men hvorfor siger w3.org så at metatags bl.a kan hjælpe visse søgemaskiner? Det her er ikke et emne jeg er vildt meget inde i, og må indrømme at mine egne metatags heller ikke helt virker efter hensigten. Men det er da pænt irriterende hvis så mange kilder siger at roboterne rent faktisk bruger metatags, når smånaive høveder som mig så tror på det :)

Ved du evt. hvor denne misforståelse er opstået? (for som sagt, jeg tror på dig)
Avatar billede demib Nybegynder
26. december 2002 - 21:05 #15
META-koder anvendes ikke af lige præcis den grund som du selv angiver: Folk udfylder dem ikke korrekt! :)

Kun en meget lille procentdel af Internettets mange sider har udførlige og korrekte META-koder, og de kan derfor ikke anvendes af søgemaskinerne som det var hensigten. I dag anvendes META-koder således stort set kun i lukkede systemer (f.eks. site-search eller intranet-search produkter).
Avatar billede mat Nybegynder
26. december 2002 - 21:30 #16
ok - det lader til at jeg må kigge nærmere efter i de links du har postet - takker for infoen :)