Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
28. december 2002 - 13:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

sort/hvid skærm på tv'et!

Jeg har et Geforce 2 MX 400 grafikkort m. tv-out jeg ønsker tilsluttet mit fjernsyn.
Mit fjernsyn er et kombineret fjernsyn/video af mærket Samsung. Bagpå er der kun én scart-indgang (den jeg bruger), men foran er der også en indgang, hvor der står 'video-in-audio'. Her er 3 stik - et gult og et hvidt som ligner noget phono stik kunne passe i. Desuden er der en sort indgang som ligner et lydkorts indgang (der er aftegnet et øre ved siden af). Er det indgangen foran jeg skal bruge? Og kan man i givet fald få noget der konverterer fra scart til denne 3-delte indgang? Har dette noget at gøre med om det er s-video eller composite (hvad er dette), og hvad kan jeg i givet fald gøre?
Jeg har købt en ledning med scart-stik i den ene ende og indgang til grafikkortet i den anden... Jeg får nu kun sort/hvid på tv'et!!! Er det fordi jeg har købt en forkert ledning, fordi fjernsynet ikke understøtter det (er 1 måned gammelt), fordi der mangler noget software (drivere e.l.) på computeren eller er det en 30-50 fejl (én der sidder 30-50 cm fra computerskærmen :-) eller hvad fand'n er der galt?!?!?!?

Her er hvad jeg har prøvet:
Jeg har nu installeret nyeste drivere (4.1.0.9) - samme resultat...
Jeg har prøvet både med pal-b og pal-g - samme resultat...
Inde i egenskaber for skærmen kan jeg ikke sætte den til ntsc for Danmark (vel logisk nok). Men jeg har prøvet med alle mulige forskellige formater fra alle mulige lande - samme resultat...
Jeg har prøvet med TV-tool 8.3 - samme rsultat...
Avatar billede kokain Nybegynder
28. december 2002 - 13:30 #1
jeg vil skyde på det er den forkerte ledning.... det er sådan et stik du skal have http://av-connection.com/Default.asp?GroupID=3&ClassID=43
Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
28. december 2002 - 14:17 #2
det ser ud som om det er en sådan jeg allerede har...
Men det kunne være problemet, at computeren sender s-video og tv'ets scartstik ikke kan modtage et sådant... men så skal jeg bruge tv'ets front... hvad skal jeg bruge for at konvertere fra scart til disse 3 stik? (læs spg)
Avatar billede henninga Novice
30. december 2002 - 17:38 #3
Problemet er, som du selv siger, at computeren sender S-video og dit fjernsyn ikke kan modtage S-video.
S-video sender signalet i 2 kanaler, Lys og Farve.
Composite har det hele samlet i et signal.
Hvis du kun har S-video udgang på dit kort, skal du have en converter til at lave det fra S-video til Composite, som så tilsluttes dine Phonostik eller dit scart-stik på fjernsynet.
Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
04. januar 2003 - 00:09 #4
takker