Avatar billede lhdesign Nybegynder
01. januar 2003 - 12:02 Der er 2 kommentarer

slette posterne i databasen

Hej og godt nyt år
Er der en der har en kode til hvordan man på sin siden kan få alle posterne i en forspørgsel vis, man skal så kunde rette og slette efter eget valg. Har kikket alle svarne i asp vedr. slette posterne i databasen men fandt ikke noget jeg lige kunde bruge
mvh
Lars
Avatar billede hossein Nybegynder
01. januar 2003 - 13:54 #1
Hej og godt nyt år

Her er en god ex på at bruge slette methoden:
http://www.w3schools.com/ado/ado_delete.asp

vh    hossein
Avatar billede mrs Nybegynder
02. januar 2003 - 20:00 #2
<%
' SQL sletter record
strSQL = "Delete from [tabel] where (ID = " & Request("ID") & ")"
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Er det det her. Sletter hvor ID er lig med hvad der sendt med fra et link:
eks. fil.asp?ID=26
Det kan jo sagtens være andet end ID den skal slette ud fra.