Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
04. januar 2003 - 00:15 Der er 9 kommentarer

flimmer på tv'et

Jeg har endelig fået farver på mit tv, når jeg vil se noget på dette sendt fra pc'en. Løsningen var et color-fix kabel, som konverterer fra s-video til composite. Nu er mit problem, at der er flimmer på tv'et - eller det er i hvert fald særdeles uskarpt...
Jeg har installeret de nyeste drivere (42.01) til mit grafikkort (geforce 2 MX400) og jeg har prøvet med både Windows' håndtering og tvtool 6.8.
Kan det være frekvensen, der er forkert. Inde i egenskaber for skærmen kan jeg kun vælge 60hz til skærmen, men forventer den ikke 50hz??? Hvordan kan jeg i givet fald løse dette?
Avatar billede f-l-j Nybegynder
04. januar 2003 - 00:22 #1
Hvis det bare er skrivebordet du har fremme på tv`et, så er det meget uskarbt.
Hvis du derimod ser film bliver det skarpt.
Hvis du bruger tvtool skal du stille på en slider der hedder flicker, så slipper du for striber.
Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
04. januar 2003 - 00:26 #2
jeg synes resultatet er det samme for både skrivebordet og en vist film...
der er ingen synlig ændring ved hverken at sætte flicker på '2' eller 'dvd'...
andre forslag?
Avatar billede f-l-j Nybegynder
04. januar 2003 - 00:29 #3
Hvad er det højeste du kan sætte flicker på?
Nu kører jeg ver 5.5, og den kan sættes til 4.
Avatar billede f-l-j Nybegynder
04. januar 2003 - 00:30 #4
Hov, sker der slet ingen ting på tv`et når du rykker med flicker?
Avatar billede tusa Nybegynder
04. januar 2003 - 21:33 #5
Husk at du skal køre en opløsning på 600*800
Avatar billede beils Nybegynder
06. januar 2003 - 21:56 #6
I dit tilfælde er det stikket, der er noget i vejen med!!

//Beils
Avatar billede lindskou31 Nybegynder
18. november 2003 - 10:59 #7
hej  ellers prøv at sætte den kanal du bruger på fjernsynet på av-s
fek.s  hvis din kanal er av1  så se om den kan sættes til av1-s det hjælper
Avatar billede c-holst Novice
18. november 2003 - 11:12 #8
en noget gammel tråd, så bare lige at den poppede op. Har du fået det til at køre
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2004 - 22:19 #9
respons...............