Avatar billede mogenshede Nybegynder
05. januar 2003 - 14:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Combobox

Hej
Jeg har indtastet følgende i regnearket ( Tallene 1 til 5 i kolonne A og bogstaverne A til E i kolonne B ):
Kolonne :  A  B  C
Række
  1        1  A
  2        2  B
  3        3  C
  4        4  D
  5        5  E

Jeg har oprettet en Combobox under værktøjslinien Kontrolelementer. Under egenskaber har jeg angivet ListFilRange : A1:B5 og under ColumCount er sat til 2. Jeg har ikke angivet noget i LinkedCell. Hvis jeg nu placerer markøren i celle C1 og vælger tallet 4 i min Combobox skal tallet 4 skrives i celle C1. Nu flytter jeg markører til celle C2 og vælger f.eks 2 i Comboboxen så skal det skrives i celle C2.
Hvordan får jeg Excel til at skrive det valgte fra Comboboxen i den celle jeg placerer markøreren i ??
MVH MHJ
Avatar billede kabbak Professor
05. januar 2003 - 15:03 #1
sig vis programkode og insæt dette:

Private Sub ComboBox1_Change()
ActiveCell.Value = ComboBox1.Value

End Sub
Avatar billede mogenshede Nybegynder
05. januar 2003 - 15:09 #2
Mange tak for oplysningen.
Hvis jeg skal have noget litteratur til programering i Excel skal jeg så vælge VBA eller bare almindelig VB programeringsbøger. men de kan vel supplere hinanden.
MVH MHJ
Avatar billede mogenshede Nybegynder
05. januar 2003 - 15:13 #3
Lige et tillægsspørgsmål.
Under egenskaber angav jeg et celleområde under ListFilRange  - hvad nu hvis mit dataområde er i et andet regneark?
MVH MHJ