Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
15. januar 2003 - 08:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad syntes i

Vil i vudere en side jeg har lavet, forslag til forbedringer og konstruktiv kretik modtages meget gerne

www.webdogs.dk
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
15. januar 2003 - 08:55 #1
Hov det var den forkerte adr. det er denne side www.webdogs.dk/region8 jeg vil have vuderet sorry
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
15. januar 2003 - 09:01 #2
NEJ DOG! Jeg sider lige og roser den FØRSTE side i høje toner som "flot, vellykket og enkel," og så var det den brune rædsel i stedet ;-)
NÅ. nu hader jeg jo også brun, men den første er jeg bare meget mere vild med pga. enkelheden!
Det eneste jeg rigtig savner på begge sider, er en enkel "mouse-over" effekt når man køre markøren over de punkter i mennuen der kan lede en videre. IKKE noget voldsomt, men måske bare som her:
http://www.im.dk/Index/mainstart.asp?o=1&n=3&s=4
Jeg vil også mene at dine tekst vinduer er LIDT for små.
Bare LIDT større, og scrollbaren forsvinder... ;-)
Første link: 10
Andet link:  7
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
15. januar 2003 - 09:10 #3
Ramsings.dk tak for din vudering, farven er valgt på baggrund af ønsker fra dem jeg har lavet siden for og skal relatere til hundenes farver.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
15. januar 2003 - 09:45 #4
Ikke særlig konstruktivt, for jeg vil bare sige at det ser rigtig godt ud!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. januar 2003 - 10:27 #5
(1) En flot og enkel side

(2) Synes du skal ligge en tynd streg rundt om den grå boks, med selve indholdet. Synes at din side flyder lidt ud.

(3) Synes at den hvide baggrund virker lidt hård i forhold til dine andre farver. Brug evt. www.colorschemer.com/online/ til at finde en farve der passer lidt bedre.

(4) Siden er let at navigere rundt på! Synes måske at du skal skabe lidt mere opmærksomhed på de rigtige links istedet for overskrifterne (Springer Spaniel / Alaskan Malamute etc)

(5) Synes det er lidt sjovt at du vælger at beholde billedet, af hunden, på alle sider. Istedét for at bruge den plads til undersiderne. Og ved at du gør det bliver informationsdelen meget begrænset hvilket er lidt en skam.

(6) 9@13
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
15. januar 2003 - 12:40 #6
tak for en god konstruktiv kretik, desværre er det den forkerte side du har vurderet det er denne side jeg gerne vil have vuderet www.webdogs.dk/region8
Avatar billede gizp Nybegynder
15. januar 2003 - 18:03 #7
Du skal måske farve scrollbaren, den grå passer ikke helt ind!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. januar 2003 - 19:20 #8
webdogs.dk >> Det skal du ikke være så ked af, du får bare noget for pointene

Vurdering af http://www.webdogs.dk/region8/:

(1) En flot side, med et godt layout

(2) Fint at du har bygget de forskellige dele op i bokse, det gør siden overskuelig og let at finde rundt på

(3) Synes du mangler en intro tekst. Hvad kan man bruge siden til, hvad er den budskab etc. F.eks. skriver du noget om en general forsamling, så skriv lige kort om hvor stor klubben er etc.

(4) Synes det er nogle ok farver du har brugt

(5) Jeg sidder ved en 14,1" 1024*768 skærm, og her er der scroll , og der er ikke ret meget at bruge den til. Hvis det ikke kan være på siden hos dig, synes jeg du skal tage lidt af højden af.

(6) Din forside virker måske lidt overfyldt, jeg har det lidt svært med "Sidste nyt" og "Opdateringer", da jeg ikke synes de har så stor værdi og sagtens kunne gemmes til undersiderne. Tænk over om du ikke kunne fjerne en boks eller to.

(7) Også her er indholdsdelen meget lille, og fylder egentlig ikke ret meget af din side, hvilket jeg synes er en skam. Fjern f.eks. billeder og sidste nyt inde på undersiderne, og lav indholdsboksen større

(8) 9@13

(4)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
16. januar 2003 - 21:15 #9
Flot og enkelt design - let og overskuelig design
....men al det brune brydder jeg mig ikke om - er ligesom ramsings ikke meget for brunt. Jo det passer nu ikke helt - er ok i begrænsede mængder fx et par bukser ;) eller er der tale om en hest så er det også helt ok LOL

Savner en anden farve samt mouseover på dine links. På nuværende tidspunkt skal man virkelig leder efter dem og være meget opmærksom når man læser din tekst. Umiddelbart ikke så smart, da mange surfere (mig selv incl) ikke er så lette at fastholde på den samme side i længere tid (E selvf ikke medregnet :)).

Hvis man bruger sin scrollknap på din side (har valgt et underpunkt ex "sidste nyt") og så scroller helt ned i bunden af det pgl afsnit, rykkes hele siden.

Fint at dine pics åbnes i et nyt vindue

Hvorfor åbnes Gæstebogen i et separat vindue ? Virker forkert da man jo ikke forlader din side....at layoutet også ser anderledes ud virker lidt forvirrende
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
16. januar 2003 - 21:16 #10
.....let og overskueligt design = let og overskuelig navigation ;)