Avatar billede leif Seniormester
23. januar 2003 - 23:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Slette alt i IE

Hej,

Jeg er ved at starte noget netcafe.

Jeg kunne godt tænke mig at når jeg tænder maskinerne så er alle indstillinger, temp., cookies og historie slettet så jeg fx. ikke kan se hvad man har lavet før ???

Fra
Leif
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2003 - 23:13 #1
Køb sådan et kort:
http://www.mikrov.dk/produkter/hardware/reborn/

Genialt til dit formål.
Avatar billede leif Seniormester
23. januar 2003 - 23:21 #2
Er der ikke en "nemmere" måde at gøre det på ???

Fx. med noget batfil som køres når man starter ???
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2003 - 23:25 #3
Jo men, med tanke på alt det møg brugere kan foretage sig på en Netcafe er det en genial løsning.

Ingen "adgang forbudt" programmer der alligevel nemt kan snydes.

Med reborn kortet er en enkelt genstart nok og harddisken er gendannet.

Rent økonomisk er det en langt bedre løsning end at bruge oceaner af tid på at spærre for forskellige områder.

Virus er med denne konfiguration heller ikke længere noget problem.
Avatar billede lars_lemming Praktikant
04. februar 2003 - 09:18 #4
Det med at virus ikke længere er et problem er en sandhed med kraftige modifikationer, specielt hvis man tænker på div. orme! Men det er da rigtigt nok at man blodt kan genstarte maskinen - så er den væk!

Et godt og lettere alternativ til Reborn kortet er forøvrigt PulseMan SafetyCard fra centerzone.

http://www.centerzone.com/dk/produkter/pulseman/ kan du se meget mere om dette produkt - her under hvordan det virker!
Avatar billede leif Seniormester
13. april 2003 - 10:22 #5
Reborn kortet var en mulighed, men vi har valgt en mere anderledes løsning, der bliver sat en Windows 2000 server op, som jeg kender en som laver en løsning til os. Vi skulle alligevel have et NT domæne sat op.