Avatar billede panther Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:41 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Indspilling af VHS til MPEG/AVI

Jeg skal bruge et videokort som har mulighed for at indspille filmklip via Tv, der skal med hardware følge software som kan lægge en tekst ind i bunden af filmen så man kan se hvor den er hentet fra.

produktet må maks koste 10.000 kr.
Avatar billede nethuset Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:46 #1
Der er en producent, som hedder \"Miro\", der laver nogle gode tvkort med software til.

Hvis du f.eks. prøver at kigge på
www.computerpriser.dk

kan du finde nogle leverandører, samt priser.

Der er andre \"prisoversigts-sider\", men det var lige den eneste jeg kunne kome på....

NET.HUSET
Avatar billede cstern Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:46 #2
Det billige produkt Pinnacle Studio DC10plus kan det du ønsker. Teksten skal dog lægges på efterfølgende, ikke under optagelsen hvis det er det du efterlyser. DC10plus koster ca. 1500 + moms og kræver en PCI baseret standard PC med en stor harddisk. Der findes også mere sofistikerede udgaver til mange flere penge, men det er formentligt ikke nødvendigt. Se http://www.pinnaclesys.com
Avatar billede cstern Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:47 #3
good timing nethuset ;-)
Avatar billede panther Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:50 #4
Følger der god software med ?

Kortet er ikke for langsomt vel ?
Avatar billede cstern Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:53 #5
Der følger rigtig fornuftig og let anvendelig software med. Du kan som sagt se specs på miro/Pinnacle DC10plus på deres hjemmeside. Der følger også en tekst generator og en masse fancy wipes (overgange mellem scener). Softwaren er ikke Adobe Premiere, som jeg personligt syns er død-besværlig at bruge (har brugt begge). Jeg har idag et DC30Plus kort inkl Premiere, men savner tit DC10\'erens nemme betjening.
Avatar billede doeleman Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:54 #6
Hauppauge laver ligeledes TV-kort, der kan det efterlyste:
http://www.hauppauge.com/
Avatar billede nethuset Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:56 #7
De fleste kort er afhængige af, hvor \"stor\" din computer er, dvs. ram og cpu
Avatar billede panther Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:00 #8
Mange tak for svarene der gik ikke mange minutter fra start til slut ;)
Avatar billede cstern Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:02 #9
Tak for de mange points.
Avatar billede nethuset Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:03 #10
Jeg takker også for de mange points :o)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:04 #11
panther>> Du har ikke været aktiv med hverken svar eller spm. overhovedet, og udlover nu 2000 point, hvilket ikke er retvisende for sværhedsgraden af dit spm. Du har alene optjent point. Såfremt du ikke kommer med et prompte svar bliver dette spm. slettet, ligeså din brugerprofil. Der er ingen som har interesse i, at der går inflation i point-givningen !

Til orientering vil de afgivne point således tilbagetrækkes.
Avatar billede cstern Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:06 #12
Andreas, jeg er principielt enig med dig. Jeg håber vi får en lille slat alligevel som svarer til sværheden (30-50 points).
Avatar billede cstern Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:08 #13
I øvrigt mener jeg ikke man bør slette en bruger pga et enkelt \"fejltrin\" som sikkert er gjort i god tro!
Avatar billede panther Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:09 #14
Hej Admin og jer andre

Jeg har før skrevet 2 spørgsmål herinde som jeg fik nogenlunde svar på.

Grunden til jeg valgte at give så mange points er at jeg står og skal bruge sådan et kort hurtigt, og i diverse nyhedsgrupper fik jeg ikke meget hjælp og derfor var jeg desperat.

Jeg var ikke klar over at 2000 var for mange points.

Men okay hvis du kan tilbageføre points så ville en 50 points på dette spørgsmål nok være mere acceptabelt
Avatar billede super_g Nybegynder
07. november 2000 - 23:56 #15
Start: 30/10 2000 15:41:54
Sidste svar: 30/10 2000 15:54:42
Ret godt klaret.

Hvad går admin amok over???
Avatar billede souledge Nybegynder
22. november 2000 - 12:55 #16
2000 point.....jeg kunne hurtigt have oplyst at www.pinnaclesys.com eller Pinnacle Systems lavede Miro Studio DC10+ produktet som var egnet her...
nej, 30 eller 50 point ville nok være mere passende!