Avatar billede salo Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:09 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

stifinder

Er der nogle der kan svare mig på hvorfor min stifinder er så langsom??? Den har normal hastighed når jeg starter maskinen... men jo flere mapper jeg klikker på.. jo langsommere blir den. Efter omkring 15 klik på forskellige mapper tager det ca 5-8 sekunder, nogle gange mere at åbne den valgte mappe... Det hjælper ikke at opdatere. Nogle bud... Det er smadder irriterende
Avatar billede jzh Praktikant
30. oktober 2000 - 22:12 #1
Hm... først vil jeg gerne spørge om du kører Win. 95 eller Win. 98 eller en hel anden Win. ?

- Jzh
Avatar billede scz Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:12 #2
Det er en indbygget funk. i stifinder, den opstår kun må du har under 256mb ram i din box, og har en cpu på under 400mhz, det er et sammearbejde mellem M$ og de store hardware lev. så de kan få solgt nogle flere computerer, eller at få bruger til at opgrader sin gamle maskine *ROTFL* =)
Avatar billede salo Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:17 #3
Jeg bruger win 98

Og SCZ... skal jeg tage det alvorligt *lål*
Avatar billede salo Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:18 #4
Min maskine er forresten på 400 mhz med 128 ram
Avatar billede driis Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:22 #5
Prøv at defragmentere alle partitioner på alle harddiske i din maskine, og se, om det ikke hjælper.
Avatar billede salo Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:24 #6
driis... Har prøvet men det hjælper ikke.

Selv efter en formatering af HD er det stadig det samme. Ka der være et program som går ind og forstyrre eller såen??
Avatar billede jzh Praktikant
30. oktober 2000 - 22:27 #7
Hm.. Salo, hvis det var mig selv ville jeg nok ikke gøre så meget ved det ;) - Men kan sagtens se din point... hm.. tja... lyt til de andre, mig bliver du hvist ikke så klog af ;)
Avatar billede moa Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:52 #8
Jeg kan melde om de samme problemer i en win98 boks. Det er især hvis jeg sidder og roder med biblioteker, der ligger dybt nede i en struktur:
fx. c:\\programmer\\test\\hest\\ko\\endnu en hest\\ at skidtet begynder at blive sløvt!!

Jeg tror ikke det er programmer der gør det! - Snarere at en eller anden klytkoder hos MS har lavet en funktion til opslag i biblioteker, der kun er effektiv på de yderste niveauer i filstrukturen!!

Jeg plejer at løse mit problem ved først at slå hårdt på siden af skærmen! - Hvis det ikke hjælper så er næste skridt at skyde konen og voldtage hunden (eller omvendt?! - Who cares!!) og slutteligt at reboote maskinen!!

Med andre ord lærer man altså at leve med det! - uden at det nødvendigvis bliver særlig dyrt i psykologregninger :-)
Avatar billede salo Nybegynder
30. oktober 2000 - 23:03 #9
måske moa har ret... men det her sker selv når jeg arbejder med de \"øverste\" biblioteker......

*piv*
Avatar billede grunken Nybegynder
30. oktober 2000 - 23:05 #10
Skift Stifinder UD med \"Windows Commander\".

-Grunken
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. oktober 2000 - 23:13 #11
>> salo, er det en Scumpaq (compaq) maskine ??
Avatar billede salo Nybegynder
30. oktober 2000 - 23:38 #12
Nej det er ingen compaq....... det er.. øhh.... en noname tror jeg, men min bærbar er en compaq.. men den er ok *S*
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
31. oktober 2000 - 00:15 #13
ok, jeg ved blot at scumpaq har haft MANGE problemer med langsomme windows explorers på nogle af deres stationære!
Avatar billede salo Nybegynder
31. oktober 2000 - 00:44 #14
Lader til jeg må finde mig i det......
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 01:19 #15
Jeg mener hat have haft ligende tilfælde og der hjalp kun reinstallation, men det har du jo allerede prøvet. Har du egenlig også Fdisket maskinen samtidig med, så den blive helt renset?, ellers vil jeg prøve at tage ram ud af maskinen og isætte dem igen, også se hvad der sker.
Avatar billede saitech Nybegynder
31. oktober 2000 - 15:33 #16
jeg tror ikke at jeg kan løse dit problem. men du kan jo prøve at køre med Iexplorer istedet for stifinder eller et helt andet program. Et godt alternativ ville være Windows Commander.
Avatar billede saitech Nybegynder
31. oktober 2000 - 15:35 #17
Det kunne også være dit graffikkort der er for sløvt til at vise alle mapperne. Jeg prøve lige at skifte graffikkort til et 1mb og der var den temmelig sløv.. Du kunne evt. prøve at sætte opløsningen i windows ned eller sætte 256 farver... så kører det nok noget bedre...
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 17:23 #18
Ja et kraftig grafikkort og et dårlig bundkort, som ikke kan give nok strøm til grafikkortet, så går det galt.
Avatar billede steen_hansen Forsker
31. oktober 2000 - 18:56 #19
Da jeg overtog en pc på et nyt arbejde, jeg startede på for 4 mdr. siden, havde jeg det samme problem. Pc\'en er en Athlon 700, 256 MB RAM, 32 MB skærmkort, direkte indsprøjtning, 64 MB på musen og lige så meget på tastaturet og 289 hk. Det var NØJAGTIGT det samme problem. Når jeg så også arbejder med FrontPage, samtlige af Adobe\'s produkter m.m., så gik det altså galt på et tidspunkt. Det var ikke unormalt at skulle genstarte pc\'en 4-5 om dagen for at få systemressourcerne igen.

Så jeg rev en dag ud af kalenderen, gemte mine data, installerede den igen fra bunden. SLAM! sagde det! Nu spadserer den bare. Og det HVER dag, ingen problemer mere. Lavede et image, så skulle det gå galt igen, er jeg oppe at køre i løbet af no time.

Jeg tror problemet fremkommer under installationen. Hende, der havde installeret denne pc, havde ikke så meget tjek på det (dermed ikke sagt, at du IKKE har det :o). Der var flere konflikter under \"Enhedshåndtering\" og ikke-korrekte installerede drivere. Jeg tror hun lavede for meget kage i den, da hun installerede.

Prøv at tjekke dine drivere. Installér den fra bunden. Går det galt under installation, formatter igen og prøv forfra. Lige pludselig bliver det hele installeret korrekt. Og så er den FORHÅBENTLIG i orden.

Meget omstændigt. Men vil bjerget ikke komme til Muhammed, må Muhamed komme til bjerget.
Avatar billede salo Nybegynder
31. oktober 2000 - 19:24 #20
Har nok brugt hele dagen på at starte forfra... og ja.. der var millioner af konflikter...

Min maskine er såen købefærdig en.. så de gange jg har formatteret den går det hele jo af sig selv.. så jeg tænkte ikke på at der kunne være så mange ting der ikke var installeret korrekt. Men nu kører det.. Min stifinder r hurtig igen.
Tak for alle jeres svar.
Avatar billede steen_hansen Forsker
31. oktober 2000 - 19:52 #21
Held og lykke :o)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 20:39 #22
Uak så forstår jeg bedre det hele. så har du aldrig lavet en fdisk på den salo da du har en disk med den færdige opsætning på. En til skal du lige huske, at der bliver gemt \"affaldsfiler\" fra gang til gang. Så hvis du af og til nyinstallere din maskine med recovery CD, så vil det nok være klogt at få lavet en fdisk. Så kunne det være  at meget løser sig. Jeg har selv prøvet dette med min nuværende maskine med konfligt på konfligt, indtil jeg fik fdisket maskinen og jeg siden selv at installeret windows fra bunden af.

At jeg så nu efter at have lavet en god installation har lavet et image af denne, så hvis der går ged et program eller installation, ja så kalder jeg blot imaget, og 5 min efter er jeg køreklar igen på nettet med de programmer som jeg bruger til daglig.

Få jeg nye programmer til samlingen, så opdatere jeg mit image ca 1 gang om måneden, så det hele tiden er ajour.
Avatar billede tnf Nybegynder
02. november 2000 - 20:59 #23
Lyt til Grunken!!
Windows Commander VIRKER!

TNF

Og hvad angår scz?? Han lider af BSE, nå nej :P
det er jo en !hjernesygdom! *lål*