Avatar billede xeno-morph Nybegynder
01. november 2000 - 12:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

SMS Sender

Jeg har en del problemer med at lave en sms-sender, den skal kunne have :
En modtager (nummer)
En Afsender (Nummer ell. Navn ell. mail)
text-felt ( op til 800 tegn )
en send knap

Jeg har prøvet at rippe nogle, men det største problem er nok at når man ripper er det ikke helt så lovligt, og hvis man henter et eller andet dårligt eksemel, så er den altid langsom...
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. november 2000 - 13:56 #1
du får ikke proppet 800 tegn i én SMS !!!
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. november 2000 - 13:57 #2
SMS sendes som emails udregnet fra nummeret... Hvis det er langsomt, så skal du nok kigge mere på din SMTP server end din PHP kode...
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
01. november 2000 - 13:59 #3
ehmmm, jeg vil gerne have at den deler sms-en ud over flere beskeder som fx. Coolsms.dk  og jeg aner nada om SMTP servere
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. november 2000 - 14:02 #4
Hvis din \"send email\" er langsom... snak med din udbyder... dele din besked op er simpelt... Tæl antal tegn du har til rådighed, find space før det og del linien op evt til et array... Når du har fået færdiggjort dit array, løber du det igennem og kalder mail kommandoen i PHP.
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
01. november 2000 - 14:06 #5
Ok... nu er jeg lost... jeg fatter altså nada af det der... kan du ikke prøve at skrive et eksempel ned til mig ??
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
01. november 2000 - 23:48 #6
hvis du gerne vil have en sms sender så kan jeg da lave en til dig.

M.v.h Emu
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
02. november 2000 - 10:28 #7
Det ville være kanon....
Avatar billede krn Nybegynder
02. november 2000 - 10:38 #8
Du kan lige få en midlertidig som virker...

<form action=\"http://www.krn-online.f2s.com/sms.php3\" method=\"post\">
Til:<br>
<input type=\"text\" name=\"number\"><br>
Fra:<br>
<input type=\"text\" name=\"from\"><br>
Besked:<br>
<input type=\"text\" name=\"message\">
</form>
EKSTRA!
Vil du have joke laver du action til:
www.krn-online.f2s.com/sms.php3?type=joke
Scor:
sms.php3?type=scor
Afvisning:
sms.php3?type=afvis
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
02. november 2000 - 10:43 #9
øhhh, den har vist ikke rigtig nogen \"send\" knap...
Avatar billede krn Nybegynder
02. november 2000 - 11:53 #10
  Du kan lige få en midlertidig som virker...

<form action=\"http://www.krn-online.f2s.com/sms.php3\"; method=\"post\">
Til:<br>
<input type=\"text\" name=\"number\"><br>
Fra:<br>
<input type=\"text\" name=\"from\"><br>
Besked:<br>
<input type=\"text\" name=\"message\"><br>
<input type=\"submit\" value=\"  Send  \">
</form>
EKSTRA!
Vil du have joke laver du action til:
www.krn-online.f2s.com/sms.php3?type=joke
Scor:
sms.php3?type=scor
Afvisning:
sms.php3?type=afvis
-----
Tilfreds
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
02. november 2000 - 12:08 #11
den skoder da for vildt.... den redirecter jo bare over til en anden side, og der går over 5 minutter før man får beskeden.... er der ikke en der har et script der kan åbne en direkte socket-forbindelse ind til sonofon etc.. ??
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
02. november 2000 - 15:18 #12
Jeg har en redirect til et andet php3 script, men kan ikke finde ud af at få fat i det... har bare adgang til at bruge det... kig på \"www.w1.dk/test/sms.htm\"
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
02. november 2000 - 15:23 #13
Jeg kan skaffe dig en til i morgen...

Det er rimelig simpelt, men med hensyn til at dele sms\'en op, kan jeg desværre ikke hjælpe dig, men det lyder det til at andre kan! :)

Jeg sender imorgen hvis der ikke er et accepteret svar!...

Claus Larsen!
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
02. november 2000 - 15:27 #14
alle tiders
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
02. november 2000 - 18:06 #15
hmm, hvis en SMS er over 160 tegn deler den selv besken op, altså den bliver sendt i 2 beskeder eller mere
Avatar billede dennis111 Nybegynder
04. november 2000 - 16:45 #16
Hejsa

Jeg har en sms-sender i php, du gerne må få, kontakt mig på icq: 65550094 eller e-mail dennis@banbyt.dk

MVH: Dennis
http://www.banbyt.dk - Dansk Bannerbyt
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
06. november 2000 - 15:14 #17
Hvis der er en der har et script, må de meget gerne sende det til : ZeroCool@Mck-lan.dk  bare skriv jeres navn og jeg skal give jer point...
Avatar billede lojmann Nybegynder
11. november 2000 - 08:25 #18
Tja... Bare en ide :)

<form action=\"http://www.sendsms.dk/sendexternal.cfm\" method=\"get\"><table align=\"center\">
<tr><td colspan=\"2\">Send en SMS-besked via <a href=\"www.sendsms.dk</a>:</td></tr>" target="_blank">http://www.sendsms.dk\">www.sendsms.dk</a>:</td></tr>
<tr><td><b>Mobilnummer :</b></td><td><input type=\"text\" maxlength=\"8\" width=\"30\" name=\"mobil\"></td></tr>
<tr><td><b>Dit navn :</b></td><td><input type=\"text\" name=\"afsender\" maxlength=\"20\" width=\"30\"></td></tr>
<tr><td><b>Besked :</b></td> <td><input type=\"text\" name=\"message\" maxlength=\"140\" width=\"30\"></td></tr>
<tr><td colspan=\"2\" align=\"center\"><input type=\"Submit\" value=\"Send besked!\"></td></tr>
</table></form>