Avatar billede ikke_denne Nybegynder
10. februar 2003 - 20:41 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Datamatiker/Datanom

Hej

Er en datanom og datamatiker det samme?
Hvis ikke, hvad er forskellen så?
Og til dem der har gået på datanom/datamatiker uddannelsen, hvor meget egentlig matematik indgår der i uddannelsen?
Avatar billede soreno Praktikant
10. februar 2003 - 20:46 #1
På datamatiker uddannelsen (i Odense) er der ikke ret meget matematik. Men, på 1. studieår (stadig i Odense) er der en smule økonomi som godt kan være lidt trægt af komme igennem - hvis ikke man har en handelsskole uddannelse..(har jeg ikke).
Avatar billede soreno Praktikant
10. februar 2003 - 20:47 #2
Jeg har selv B-niveau matematik, hvilket vist er adgangskravet til datamatiker.
Avatar billede medions Nybegynder
10. februar 2003 - 20:47 #3
soreno> Vil det sige man godt kan komme på datamatiker udd. uden en handelskole/gymnasial udd.?

//>Rune
Avatar billede frost11 Nybegynder
10. februar 2003 - 20:51 #4
ja der kan gives dispensattion i særlige tilfælde og efterhånden tror jeg næsten at det bliver givet til alle, men du skal være klar over at undervisningsniveauet er meget højt.
dine engelsk kundsakber skal være ret gode for at kunne forstå stoffet da de fleste bøger er på at ret højt niveau af engelsk.
Avatar billede ikke_denne Nybegynder
10. februar 2003 - 20:52 #5
Soreno: Tak for svaret, men ved du om datanom og datamatiker er det samme?
Avatar billede soreno Praktikant
10. februar 2003 - 20:52 #6
Jeg har en (fuld) HF (med matematik som tilvalgsfag == mat-b) - dvs. en skrabet gymnasieuddannelse - som dog var fint nok til at blive datamatiker med.
Dog har det straffet mig i det lange løb.. Nu er jeg nødt til at anskaffe mig mat-a for at kunne læse videre som datalog (der er jo ikke rigtigt nogle jobs derude).
Avatar billede soreno Praktikant
10. februar 2003 - 20:54 #8
Jeg kender ikke specielt meget til datanom uddannelsen. Jeg ved sådan set kun at det er en "kursus uddannelse" - altså man tager de kurser som man har brug for/synes er spændende (dog skal man vist starte med et obligatorisk grundfag).
Avatar billede ikke_denne Nybegynder
10. februar 2003 - 20:56 #9
Tak for svarene.
:)