Avatar billede scorch Nybegynder
12. februar 2003 - 22:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til Apache Webserver med Macromedia Dreamweaver MX

Jeg har problemer med at oprette forbindelse til en database med Dreamweaver MX. Jeg har startet Apache som webserver, WinMySQLadmin er installeret og kører, jeg har installeret PHP4. Problemet opstår når jeg forsøger at oprette en MySQL Connection i Dreamweaver.
Jeg er ikke helt klar over hvad der skal stå i felterne: "Connection Name", "MySQL server", "Username" og "Password". Men jeg har prøvet lidt forskelligt, men jeg bliver ved med at få samme fejl: "HTTP error code 404, file not found...."
Testing serverens URL prefix står til http://localhost/
Avatar billede putz Nybegynder
12. februar 2003 - 22:21 #1
En mulig løsning
Connection Name = din systemdsn Navn
MySQL server = localhost
Username = tjaa (Til din dsn)
Password = **** (Til din dsn)
Avatar billede putz Nybegynder
12. februar 2003 - 22:23 #2
Connection Name = din systemdsn Navn eller dbnavn
MySQL server = localhost
Username = tjaa (Til din dsn)
Password = **** (Til din dsn)
Avatar billede scorch Nybegynder
12. februar 2003 - 22:29 #3
Udover at jeg ikke er helt klar over hvad du mener med dsn vil jeg lige tilføje at det hele foregår lokalt foreløbigt.
Det er muligt jeg spørger dumt men jeg er ikke særlig erfaren på dette område.
Avatar billede putz Nybegynder
13. februar 2003 - 00:17 #4
Hovsa det var lige mig der var for hurtig.....

Det du gør at oprette en ny mysql database, hvis du ikke har gjort det

Dernæst opretter du din forbindelse i mx
Connection Name = valgfrit navn
MySQL server = localhost
Username = tjaa (Til din mysql server)
Password = **** (Til din mysql server)
database = vælg din oprettede database (eller eksisterende fra listen)

Du skal være sikker på at testing serveren peger på det bibliotek hvor din side er. Ellers vil du få en 404 fejl
Avatar billede scorch Nybegynder
07. marts 2003 - 16:04 #5
Jeg kan endnu ikke få det til at virke. Jeg gemmer lige spørgsmålet lidt da jeg ikke har behov for at løse problemet endnu.
Så jeg vender nok tilbage. Men ellers tak for hjælpen.
Avatar billede scorch Nybegynder
20. marts 2006 - 19:50 #6
Lukker spørgsmålet...