Avatar billede andthegreat Nybegynder
15. februar 2003 - 04:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg IE?

Hvordan fjerner jeg IE 6.0? Jeg vil gerne ha Opera.. og via tilføj/fjern ka jeg kun fjerne genvejen??? (nytteløst)
Avatar billede 7th Praktikant
15. februar 2003 - 04:52 #1
Med installering af Service Pack 1 får du mulighed for at fjerne IE. Lav en Windows opdatering.
Avatar billede 7th Praktikant
15. februar 2003 - 04:59 #2
P.S. har du kigget under tilføj/fjern windows komponenter for at se om IE er der. Hvis ja kan du af den vej fjerne IE.
Avatar billede 7th Praktikant
15. februar 2003 - 05:13 #3
Endnu et P.S. Hvorfor egentlig fjerne IE. Den er utrolig brugervenlig, forstået på den måde, at den venlig mod ukorrekte html-skrevet sites. Det er Opera ikke, dog er version 7 blevet meget bedre på det område. Hvis jeg var dig ville jeg beholde IE i baglommen, og når du så engang imellem skulle støde på nogle sites som ikke er optimeret til Opera, og dermed ikke kan fungere ordentligt, kan du altid trække IE op ad baglommen ;)
Avatar billede 7th Praktikant
15. februar 2003 - 05:21 #4
Avatar billede 7th Praktikant
15. februar 2003 - 05:26 #5
Tror hellere jeg må gå i seng nu og lade dit spørgsmål være. Min hidtige antagelse synes at være forkert. Kig http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q293907

NOTE: Internet Explorer 6 is preinstalled by default in all versions of Windows XP. To provide computer manufacturers greater flexibility in configuring desktop versions of Windows XP, Microsoft has made it possible for OEMs, administrators, and users to remove user access to Internet Explorer while leaving the Internet Explorer code intact and fully functional to ensure the functionality of programs and operating system functions that rely on it. For example, Windows XP supports an "IEAccess=off" switch in the Unattend.txt file, and Internet Explorer has been added to the Add/Remove Windows Components section of the Add/Remove Programs tool in Control Panel.
Avatar billede andthegreat Nybegynder
15. februar 2003 - 05:43 #6
Ved ik om du stadig vil hjælpe mig, men den finder stadig IE frem selvom den er fjernet fra systemet... Dette sker kun fra min IRC klient
Avatar billede 7th Praktikant
15. februar 2003 - 06:02 #7
Hhmm nu har jeg ikke selv irc, så ved ikke hvad det kan skyldes, men noget tyder på at ie ikke er blevet helt fjernet så. Prøv lige at lede efter mappen "Internet Explorer" og se hvad den indeholder. Anyway nu skal jeg virkelig i seng, så kan ikke svarer før meget senere idag, så håber du har fået hjælp indtil da.
Avatar billede 7th Praktikant
15. februar 2003 - 06:05 #8
Hov, du skal jo ikke acceptere dit spørgsmål endnu når der stadigvæk er problemer ;)
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
15. februar 2003 - 08:43 #9
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
15. februar 2003 - 08:44 #10
7th-> sorry jeg haved ikke fået gnedet søvnen ud af øjene :)
Avatar billede 7th Praktikant
16. februar 2003 - 10:30 #11
Har du fået løst dit problem med irc ?
Avatar billede andthegreat Nybegynder
16. februar 2003 - 16:38 #12
Nej... jeg tror jeg opgir :)
Avatar billede 7th Praktikant
16. februar 2003 - 19:12 #13
Nejda :) Havde du en mappe som hed Internet Explorer ?