Bærbar eller stationær:
Hvis man er i tvivl, så bør man ihvertfald _ikke_ købe en bærbar. Prisen er MEGET højere, levetiden og kvaliteten er ringere.
Hvis man skal købe en bærbar skal det være fordi man har et behov for mobil databehandling.
Jeg ville heller aldrig købe Dell eller Compaq eller noget andet "mærke", der tager overpris bare for at sætte deres mærkat på.
Næ du, det er (som med kvinder, drikkevarer og meget andet) indholdet der tæller. Og Dell og Compaq og alle andre bruger altså de samme byggesten til at samle en færdig PC af: Processor fra Intel eller AMD, bundkort fra ASUS, Acorps osv osv.
så hvis du skal bruge noget noget helt specielt (fx til spil, grafikkort) får du det bedste ved at bygge selv.
Har du ikke specielle krav, så find den billigste anvendelige på
www.EdbPriser.DK.