Avatar billede Dan Hansen Juniormester
18. februar 2003 - 18:46 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

placere en tabel midt på skærmen!!

Jeg vil gerne lave en lille hjemme side, hvor jeg laver en en tabel, som skal placeres midt på siden - både set i.fht. horisontalt og vertikalt.
Jeg mener der er noget man kan skrive, så at det sker!
Hvem kan hjælpe mig?
Avatar billede asc Nybegynder
18. februar 2003 - 18:50 #1
Vælg at midterstil tabellen ligesom du ville midterstille tekst..
Avatar billede callesen Praktikant
18. februar 2003 - 18:54 #2
Du må selv indstille målene:
<BODY>
<table STYLE="height:100%; width:100%;text-align:center; table-layout:fixed;" valign="middle">
<tr>
<td STYLE="HEIGHT:,(screen.height/2)-300,;"></TD>
</TR>
<tr>
<td STYLE="height:300px;">
    <TABLE style="text-align:center; height:300px; width:80%; position:relative;" CLASS="maintable" valign="middle" BORDER="0">
    <TR>
    <TD WIDTH="50%" STYLE="height:50%;border:1px solid #ff0;">300 pixel høj tabel, her kan man anbringe en tabel der skal være centreret vertikalt og horizontalt.</TD>
    <TD STYLE="height:50%;border:1px solid #00f;">&nbsp;</TD>
    </TR>
    <TR>
    <TD STYLE="height:50%;border:1px solid #f00;">&nbsp;</TD>
    <TD STYLE="height:50%;border:1px solid #0f0;">&nbsp;</TD>
    </TR>
    </TABLE>
</td>
</tr>
<tr>
<td STYLE="HEIGHT:,(screen.height/2)-300,;"></TD>
</TR>
</table>
</BODY>
Avatar billede cdc Novice
18. februar 2003 - 18:55 #3
<html>

<head>
<title></title>
</head>

<body>

<div align="center">
  <center>
  <table border="0" width="100%" height="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="100%" valign="middle" align="center">
        <table border="0" width="500" height="200" cellspacing="0" cellpadding="0">
          <tr>
            <td width="100%"></td>
          </tr>
        </table>
      </td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>

</body>

</html>
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 19:10 #4
Det eneste problem med cdc's er at height="100%" bør være style="height:100%" for ikke at give problemer ved validering og i Opera...
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
27. februar 2003 - 15:13 #6
TUSIND TAK FOR JERES HJÆLP... DET VAR FEDT DET HELE... JEG KUNNE VIRKELIG BRUGE DET OG HAR OGSÅ LÆRT LIDT MERE PÅ DET!

TAK FOR HJÆLPEN
ESBWEB
Avatar billede exp Juniormester
27. februar 2003 - 15:24 #7
det var så lidt :o)