Avatar billede fcand Nybegynder
20. februar 2003 - 02:31 Der er 13 kommentarer og
5 løsninger

vurdering af "afc-design"

Har lige lavet mig en lille side, og vil gerne hører lidt ris og ros om den. So here U go!

URL: www.afc.frip.dk/ny
Avatar billede Lasse Novice
20. februar 2003 - 03:39 #1
fedt layout, men maaske skulle man skippe "enter" siden...
Avatar billede viciodk Praktikant
20. februar 2003 - 03:46 #2
Jeg kan for det første ikke forstå hvorfor du har lavet en Enter-side. Hvis man laver en Enter-side skal det være mere spændende og meget gerne i form af en fed Flash-intro.

Den nederste menu kan ikke ses under skærmopløsningen 800x600, som er det mest udbredte (49 % af alle brugere i verden) - ikke godt!

Ellers synes jeg siden er lidt dyster og jeg vil ikke sige den ligner en designside. Designsider skal nærmere have glade farver der efterlader et positivt indtryk hos den besøgende.

Jeg har kun en enkelt kommentar til selve din kodning af siden, og det er ikke nogen stor kommentar. Så vidt jeg ved skriver man ikke længere
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
men
<script type="text/javascript">
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. februar 2003 - 05:17 #3
syntes ikke om at man skal trykke "enter" og så er der popper et nyt vindue op...

men jeg syntes den er lidt anderledes end andre sider. syntes den ser sej ud på en eller anden måde som jeg ikke kan sætte ord på.

jeg kan ikke se nogen teskt inden på siden. kun selve designet... jeg kan føre musen oveer neden for neden, hvor jeg kan se på min mus at der er en menu, men jeg kan ikke se den :-/
Avatar billede mal_t Nybegynder
20. februar 2003 - 08:07 #4
Det ser fedt nok ud, men synes dog din "Enter" knap er alt alt for grøn. Når man så klikker Enter, popper vinduet op, også en fed funktion. Men jeg mener at have set dit design før, og der ar det meget større? Og da der var større, var det også MEGET federe, men måske er det en fejl? FOr jeg kan heller ikke se menuen ordenligt? Ta li et kig på det og vend tilbage!
Avatar billede syvon Nybegynder
20. februar 2003 - 10:18 #5
er det meningen at man ikke skal kunne maximere det vindue som den bliver åbnet i

http://www.povlsen.org/exp/afc.jpg
Avatar billede hmm10 Nybegynder
20. februar 2003 - 10:47 #6
tja, det må være meningen, at man ikke kan scroll ned og se bunden af siden :) Smart ide. Meen jeg ved godt, at man kan gøre det ved at "tjække" med musen ;) - så den ide holder ikke..
Avatar billede xerex Nybegynder
20. februar 2003 - 11:30 #7
Den er alt for tutorial-agtig :)
Avatar billede fcand Nybegynder
20. februar 2003 - 12:01 #8
min enter side - har jeg lavet fordi den anden side er så stor i designet at man ved at se den i et normalt browser vindue ikke kan se det hele i 1024 x 768, så skulle jeg jo bruge et javascrip - og hvis siden bare poppede op når man skrev adressen eller klikkede på et link fra en anden side, synes jeg personligt at det er irriterende. Der er en fejl i mit script, så pop vinduet bliver så stort som det sidst gemte vindue størrelse, hvis i forstår!!! så deeeeeet..... - det bliver rettet snart
Avatar billede fcand Nybegynder
20. februar 2003 - 17:17 #9
Så virker javascriptet ordentligt
Avatar billede viciodk Praktikant
21. februar 2003 - 09:06 #10
Du _behøver_ da ikke have en enter-side for at kunne justere størrelsen på vinduet...
Avatar billede fcand Nybegynder
21. februar 2003 - 11:27 #11
nej, ved jeg godt. Men som jeg siger så synes jeg det er irriterende at komme ind på en side som pludselig popper op i max størrelse - så derfor laver jeg en enterside.
Avatar billede viciodk Praktikant
21. februar 2003 - 14:39 #12
Forstår du ikke hvad jeg skriver? Prøv dette script som justerer vinduet til 750x540 pixels, men du kan bare ændre det til noget andet hvis du vil. Altså du behøver ikke have en enter-side og slet ikke hvis den er uinteressant!

<html>
<head>
<script type="text/javascript"><!--
function resizeOuterTo(w,h) {
if (parseInt(navigator.appVersion)>3) {
  if (navigator.appName=="Netscape") {
    top.outerWidth=w;
    top.outerHeight=h;
  }
  else top.resizeTo(w,h);
}
// -->
</script>
</head>

<body onLoad="resizeOuterTo(750,540);self.focus();">
</body>
</html>
Avatar billede fcand Nybegynder
22. februar 2003 - 16:49 #13
JO, jeg forstår dig godt, men jeg tror ikke du forstår mig... :)
Avatar billede viciodk Praktikant
23. februar 2003 - 15:21 #14
Nu forstår jeg hvad du mener og JA, så er der ikke så meget at gøre udover at have en enter-side. Er der ellers andet du vil have svar på?
Avatar billede fcand Nybegynder
23. februar 2003 - 16:01 #15
nej tak - ville bare hører jeres mening
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. februar 2003 - 17:48 #16
hvis du ikke skal havde svar på mere var det en ide i at lukke spm ;-)
Avatar billede fcand Nybegynder
23. februar 2003 - 23:46 #17
som jeg sagde søger jeg ingen svar, men MENINGER, dem kan der jo komme flere af...
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. april 2003 - 14:24 #18
Takker