Avatar billede birgittejensen Nybegynder
08. marts 2003 - 21:33 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Strømforsyning er sat ud ..

Min mor har en gammel 500 Mhz computer, og jeg tror, at strømforsyningen er sat ud. En gang imellem lyder det som om blæseren ikke kører rundt eller står og KÆMPER en krig for at komme igang. Ud over det .. ind imellem, når hun trykker på tændknappen kommer der meget kort lys i computeren, og så går den ud igen. Når man så har trykket et par gange kan det være, at man er heldig, at den bliver ved med at være tændt. Den kan skam også find på at slukke midt i det hele ganske uprovokeret..
UD over det .. man kan frem provokere, at den enten tænder eller slukker ved at rykke lidt med netledingen bagpå, og det virker som om selve strømstikket .. det han stik der sidder bag på computeren sidder løst. Derfor tror jeg, at den ville ha' godt af at få en ny strømforsyning.

Er der noget specielt jeg skal vide, når jeg går på jagt efter en ny en? Eller vælger man bare den første den bedste og sætter i?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. marts 2003 - 21:36 #1
Det er ikke så vigtigt til så gammel en maskine, dels kræver den ikke så meget strøm som de nye til blæsere osv og dels er den ikke så følsom over for strøm fluktuationer
Avatar billede fromsej Praktikant
08. marts 2003 - 21:39 #2
Prøv med en ny netledning først.
Det lyder meget som om der er knækket en leder i ledningen.
Lad i det hele taget være med at bruge den ledning mere , smid den langt væk.
Hvis du bor i nærheden af Odense , kan du få en ny ledning af mig til at prøve med.
Avatar billede hub Nybegynder
08. marts 2003 - 21:40 #3
Du skal lige finde ud af om der er tale om en AT (gammel) eller ATX maskine.
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
08. marts 2003 - 21:53 #4
atx .. og jeg har skiftet netledning op til flere gange .. også til helt nye nogen .. men det er det samme. Tak for tilbuddet ellers fromsej :o)
Avatar billede hub Nybegynder
08. marts 2003 - 21:56 #5
Hvis du har en genbrugsstation i nærheden, så kig efter en PSU. Du kan bruge næsten hvad som helst til den lille processor. Monteringen er standard medmindre der er tale om en mærkevaremaskine.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. marts 2003 - 21:56 #6
Du skal købe en kvalitets PSU med power nok til at være fremtidssikret.*S*
Hvilken har jeg ingen idé om , men det er der andre der har.
Må ellers ikke komme med tilbud for min kone. ;-)
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
08. marts 2003 - 22:05 #7
Jamen hvad hun ikke ved har hun sikkert ikke ondt af ;o) Og hvordan tog samtalen dog denne drejning eller er det bare mig, der er træt og let at få på afveje? *gg*
Nårm .. en PSU og den behøver ikke være noget særligt .. tusind tak for hjælpen :o) Vil prøve det straks mandag og ellers vender jeg frygteligt tilbage :-D
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
08. marts 2003 - 22:07 #8
Hov .. hub og fromsej .. smid lige *HOST*TØJET*HOST* nogle svar ;o) *gg*
Avatar billede fromsej Praktikant
08. marts 2003 - 22:07 #9
Det klarer jeg.*GF*
Avatar billede hub Nybegynder
08. marts 2003 - 22:13 #10
svar..Det er afgjort en fordel at have et kvindenavn som bruger på Eksperten---alle er meget hjælpsomme på den ene eller den anden måde.også her d. 8 marts  :-))
Avatar billede hub Nybegynder
08. marts 2003 - 22:14 #11
og mændene kvajer sig lidt..skulle ha været et svar
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
08. marts 2003 - 22:17 #12
Det er så afgjort også en fordel at VÆRE kvinde ;o) Mænd vil så gerne spille store og stærke, så man skal bare blinke lidt med sine store blå øjne og sige "jeg kan altså ikke nå den .. vil du ikke gerne tage den ned for mig?"*blink blink* *gg* Hvad SKULLE vi dog gøre uden jer? Så skulle vi jo selv til at løfte tunge ting (som vi sagtens kan MEN SIG DET IKKE TIL NOGEN!!!)*GG*
Avatar billede hub Nybegynder
08. marts 2003 - 22:18 #13
:)
Avatar billede fromsej Praktikant
08. marts 2003 - 22:20 #14
Tak for points.*S*
Det er rart at blive fastholdt i sin inderlige overbevisning om at vi er de bedste.*LOL*
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
08. marts 2003 - 22:22 #15
jo jo ... tro du bare løs ;o) Så længe I bliver i den tro har vi det allesammen godt lol
Avatar billede hub Nybegynder
09. marts 2003 - 20:14 #16
http://www.papkassen.dk/BuyAndSell/show.asp?adid=7600  (Det er ikke mig-faldt bare lige over den :-))
Avatar billede gretaj Nybegynder
09. marts 2003 - 21:04 #17
Hej Hub!
Selv om det ikke er dig, skal du ha' tak for linket.
Venlig hilsen
Gretaj
ps: det er mig, der skal bruge den:-))))