Avatar billede holmager Nybegynder
14. marts 2003 - 09:41 Der er 5 kommentarer

Åben word dokument

Hvorledes åbnes et specifikt word dokument inde fra et andet program...?

Hvis man nu inde i et program (post takst system) skal kunne åbne et word dokument, der indeholder dokumentationen til programmet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. marts 2003 - 09:49 #1
Det er ikke sikkert at du kan dette, det kommer helt an på programmer. Måden det normalt gøres på at at lave et link til dokumentet og så lave linket så det åbner i eget vindue. Hvis du f.eks. er i en browser kan du åbne word dokumenter inde i browseren
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 09:57 #2
Hvad mener du med "åbne et word dokument"?

1) Vil du åbne word eller wordviewer og vise dokumentet?
2) Eller vil du have dokumentet vist i "det andet program", ex. skal postprogrammet kunne vist dokumentet?

1) Kan gøres relativt let: Opret en genvej til dokumentet og tildel en genvejs tast (Højreklik genvej, på til feltet "Genvejs tast" og tast eks. Ctrl+Alt+H). Så vil dokumentet blive åbnet i word/wordpad/wordviewer ligemeget hvor man står, når der tastet Ctrl+Alt+H)

2) Kan ikke umiddelbart lade sig gøre.

JP
Avatar billede holmager Nybegynder
16. marts 2003 - 19:54 #3
Jeg ønsker dokumentet vist i word, det foregår lidt i stil med at klikke på Hjælp-Om Internet Explorer og så se info om IE, jeg ønsker blot at der istedet for at loade en ny form så skal der åbnes et specifikt word-dokument indeholdende kravspecifikation.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
19. marts 2003 - 14:25 #4
Du kan gøre det ved at kalde Winword.exe med dokumentet som parameter:
"Winword.exe Fil.doc"
Så bliver filen åbnet i Word.
Avatar billede holmager Nybegynder
19. marts 2003 - 14:36 #5
fandt løsningen:
Function startWord()

Dim wdapp As Object
Set wdapp = GetObject("", "word.application")
Set wdapp = GetObject("c:\programmer\project1\Kravspec_PoTaSys.doc")
wdapp.Application.Visible = True

Exit Function

End Function