Avatar billede .stx Nybegynder
14. marts 2003 - 15:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

mod_ntlm win logon brugernavn

Jeg har et lille problem!
Jeg er ved at lave en intranet/internet side for min skole. Nu er det sådan at man skal kunne oprette sin egen bruger og det skal være det navn hvorpå man logger på netværket! Problemet ligger i at min server køre w2k og apache 2.0.43, men apache mangler en modul for at kunne bruge "komandoen" $_SERVER[AUTH_USER] som skriver brugernavnet og domænet. Det modul hedder mod_ntlm (http://www.syneapps.com/software/mod_ntlm ), der står at det skal compiles med C++ 6 hvilket jeg osse har prøvet! Jeg er ikke inde i C men den kommer med error og siger at der mangler filer.

Det jeg har brug for er en guide til hvordan man compiler mod_ntlm, vel og mærke den udgave til apache 2.0.43!

Har fundet frem til mod_ntlm på http://forums.devshed.com/showthread.php?s=&threadid=37977

Håber nogen kan hjælpe da det er et eksamen projekt.

.sTX
Avatar billede htm Nybegynder
14. marts 2003 - 17:19 #1
Prøv og tag mod_ntlm.so fra biblioteket bin-1.3 o kopier den ind i x:\apacheinstallationsbibliotek\modules\

Tilføj derefter denne linie til httpd.conf:

LoadModule ntlm_module modules/mod_ntlm.so

Under de andre steder der står loadmodule!

Genstart Apache!
Avatar billede .stx Nybegynder
14. marts 2003 - 17:45 #2
Har jeg skam prøvet! Den kan ikke genstarte, den fejler!

DEN SKAL compiles først!

.sTX
Avatar billede htm Nybegynder
14. marts 2003 - 17:52 #3
Det er fordi det modul du linker til kun virker på Apache 1.3.x

Hvis du vil have det til 2.x skal du læse aller øverst:

mod_auth_sspi is the version of mod_ntlm for Apache-2.0.
http://www.syneapps.com/software/mod_auth_sspi/
Avatar billede htm Nybegynder
14. marts 2003 - 19:41 #4
Fandt du ud af noget med mod_auth_sspi ???
Avatar billede .stx Nybegynder
15. marts 2003 - 17:41 #5
Det er osse det jeg brugte, men det skal stadigvæk compiles i C...

Se hvad jeg skrev "Det jeg har brug for er en guide til hvordan man compiler mod_ntlm, vel og mærke den udgave til apache 2.0.43!" <- det sidste :)

.sTX der snart begynder at græde
Avatar billede htm Nybegynder
15. marts 2003 - 20:15 #6
Det skulle ikke være nødvendigt at compilere den...

Men så kan jeg desværre ikke hjælpe
Avatar billede htm Nybegynder
16. marts 2003 - 19:11 #7
Hmm ville lige prøve at installere det modul, der virker fint med den fremgangsmåde som jeg fortalte.

Det er ikke nødvenfigt at compilere, med mindre at du downloder sourcekoden! Og dette er ikke nødvendigt når der er binaries!

Download denne:
ftp://ftp.syneapps.com/pub/software/mod_auth_sspi/mod_auth_sspi-1.0.1-2.0.42.zip
Pak den ud
Kopier filen mod_auth_sspi.so til /modules

Tilføj følgende linie til din httpd.conf efter de andre loadmodule:

LoadModule sspi_auth_module modules/mod_auth_sspi.so

Genstart din apache!

Hvis du følger denne fremgangsmåde virker det fint!
Avatar billede .stx Nybegynder
17. marts 2003 - 14:19 #8
Jeg har apache 2.0.43 og den går nærmest ned når jeg gør det på den måde! Melder til sidst fejl, selv om jeg har 2.0.43 prøver jeg alligevel den til 2.0.42...!

Hvis det virker skal du få dine point :)

.sTX
Avatar billede htm Nybegynder
17. marts 2003 - 14:55 #9
Jeg installerede Apache 2.0.43 med php 4.3.0 og så installerede jeg det modul som jeg beskrev! Og det virkede fint!
Avatar billede htm Nybegynder
18. marts 2003 - 21:34 #10
Hvordan går det? Fik du det alligevel til at virke?
Avatar billede htm Nybegynder
25. marts 2003 - 09:04 #11
Hvordan går det? Har du fået installeret mod_auth_sspi ???
Avatar billede .stx Nybegynder
28. marts 2003 - 14:30 #12
Undskyld det lange vente tid, men nu virker det og du for dine 200 point.

.sTX