Avatar billede trooperme Nybegynder
21. marts 2003 - 13:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg får intet signal fra skærmkortet; på mit TV..... Meget sørgel

Jeg har et skærmkort med udgang til TV, jeg har just købt et s-vhs kabel, for at kunne se film fra Pc'en på computeren. Men der kommer intet signal på min tv-skærm, stikket jeg har købt er et '4-benet' - s-vhs kabel.

Jeg har rimeligt svært ved at se hvad jeg skal gøre, jeg afspiller filerne i windows media player, og  stikkene passer på både min pc, samt tv'et.

Så enten er der en hardware fejl på mit tv eller skærmkort, eller også ´mangler jeg nogle indstillinger på pc'en ?????
Avatar billede bat1234 Juniormester
21. marts 2003 - 13:43 #1
har du været inde i Display Properties -> Settings -> Advanced  og sætte den til at kone din monitor ud på tv-udgangen??
Avatar billede trooperme Nybegynder
21. marts 2003 - 13:56 #2
Nej hvor gør jeg det præcit (jeg har xp)
Jeg kan ikke finde den funktion...
Avatar billede bat1234 Juniormester
21. marts 2003 - 14:07 #3
højreklik på skrivebordet/desktoppen -> Properties/egenskaber
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
21. marts 2003 - 14:09 #4
Jeg har været ude for det samme med en af mine venner.
Problemet med de lidt billige skærmkort er at de kun kan drive en skærm af gangen enten TV eller monitor.
Du skal ind under Display Properties -> Settings -> Advanced (som skrevet ovenfor) og her skal du finde det faneblad som hedder 'displays' eller noget ligende.
Hvis der ikke er nogle faneblade hvor du kan skifte uotput signal, skal du installare en ny driver.
Avatar billede bat1234 Juniormester
21. marts 2003 - 14:12 #5
hvis du bruger Nividia's driver hedder fanebladet nView.
Avatar billede trooperme Nybegynder
21. marts 2003 - 14:12 #6
Ja det kan jeg jo ligesom godt regne ud, ja undskyld men jeg er jo ikke helt idiot. Jeg har været inde under de faneblade, men leder stadigt forgæves efter den funktion, altså den chekbox, radiobutton eller deslige der får signalet til at klones på mit tv, hvad hedder den og pæcis hvor findes den.
Jeg får heller ikke nogen beskeder om andre monitors end min skærm, skal jeg forsøge at installere noget.
Avatar billede trooperme Nybegynder
21. marts 2003 - 14:13 #7
undskyld jeg så ikke det sidste...sorry
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
21. marts 2003 - 14:17 #8
ja, det må være en forkert driver
Avatar billede trooperme Nybegynder
21. marts 2003 - 15:40 #9
Undskyld for i har egentligt svaret på mit første spørgsmål, for nu kan jeg få et signal på min tv-skærm fordi jeg harhentet den nyeste nvidia driver ned, men kvaliteten af signalet på tv'et er dårligt, og jeg kan ikke få den til både at have signal på min monitor samtidigt med tv'et så derfor er jeg stadigt lige vidt.

Min nye driver er af nummeret 41.09, er der nogen der kan hjælpe mig 1 tand videre. Hvordan får jeg signal begge steder...?????
Avatar billede bat1234 Juniormester
21. marts 2003 - 16:52 #10
det er ikke sikkert dit kort kan vise begge steder samtidig. Jeg havde et geforce2 mx400 der ikke kunne. Nu har jeg et geforce4 mx440 der kan.
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
21. marts 2003 - 20:12 #11
Som jeg har skrevet ovenfor, så er det meget få grafikkort som kan vise dual-screen. og det kan din ikke. Live with it.
Jeg har ATI Radeon All-in-wonder grafikkort som kan - men det koster altså også kassen
Avatar billede cyberspace Nybegynder
30. marts 2003 - 18:19 #12
Som tidligere nævnt. Hvis du bruger driver fra Nwidia så hedder fanebladet nwiev. men det er normalt ikke med på den alm installations cd. Hvis den ikke følger med på en ekstra cd så skal den hentes.
Jeg syntes istedet efter min mening at man er bedre tjent med at beuge driver fra kort producenten og ikke fra producenten af chippen på kortet. det korte af det lage er brug drivere fra kortproducent og ikke fra producenten af chippen på kortet (Dette giver efter min mening det bedste resultat og mindst bøvl!)