Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. marts 2003 - 19:45 Der er 14 kommentarer og
9 løsninger

Billige CdMedier - hvorhenne?!

Da bandets Demo-cd er blevet mixet færdig skal vi nu til at brænde et par hundrede skiver - men hvor køber jeg dem billigst?!
Gerne info om egne erfaringer med forskellige mærker etc

:-)
Avatar billede hitengel Praktikant
27. marts 2003 - 19:47 #1
Det er alt for dyrt i Danmark, så prøv denne http://www.cdr-by-mail.co.uk/acatalog/index.html
De har et stort sortiment og ganske fornuftige priser!
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. marts 2003 - 19:48 #2
Jeg har ikke erfaringer med cd'erne men det er billig hos www.cdrsite.com
Avatar billede ahv Nybegynder
27. marts 2003 - 19:49 #3
Avatar billede viciodk Praktikant
27. marts 2003 - 19:52 #4
metal_hansen -> Du bliver nødt til at give lidt flere informationer!

- Skal I have trykt labels? Hvilken type?
- Jeg går ud fra I skal bruge jewelcase eller har I selv æskerne til Cd'erne?
- 74 min eller 80 min?
- Brændehastighed?
Avatar billede riversen Nybegynder
27. marts 2003 - 19:52 #5
cdrsite.com er rigtig godt. Har bestilt derfra uden problemer...hurtig levering. Du får at konto nr. i jyske bank som du skal overføre penge til. Når betalingen er registreret afsendes dine varer. Alt i alt tog det vist en uges tid for mig.
Avatar billede donwang Nybegynder
27. marts 2003 - 19:53 #6
Kør til tyskland og hent dem, nogle gange kan du få 10 stk 48x i jerwelcase til 37kr.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
27. marts 2003 - 19:53 #7
Avatar billede splash Nybegynder
27. marts 2003 - 19:55 #8
CDrsite
jeg har købt hos dem flere gange, og de er billige og man har dem inden for ca 1 uge jeg har prøvet:
PRIMEDISC 8cm skiver og prodye 900mb cder og de virker fint og har indtil videre lavet ca. 25 skiver og ingen fejl
så prøv det!
Avatar billede viciodk Praktikant
27. marts 2003 - 19:57 #9
... men hvis det bare er selve Cd'erne du skal bruge uden noget ekstra, så kan du få 25 stk. Maxell 80 minutters, 32x brændehastighed Cd'ere i Multitech for 100 kr. (spindel).
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. marts 2003 - 19:57 #10
Da vi er fattige, skal vi ikke ha labels etc på - og æskerne skaffer vi selv.

Det ser ud til at Tyskland er det billigste :)
Avatar billede viciodk Praktikant
27. marts 2003 - 19:57 #11
.
Avatar billede splash Nybegynder
27. marts 2003 - 19:59 #12
hos CDRsite kan man få 100 cd.er for 198kr + forsendelse
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. marts 2003 - 19:59 #13
Gider I ikke lige skrive noget om jeres erfaringer med kvaliteten af de forskelliige mærker
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. marts 2003 - 20:01 #14
Jeg har gode erfaringer med MR. platinium og verbatim, jeg har ikke haft én fejlbrænding af de omkring 70 brændte cd'er.
Avatar billede krofar Nybegynder
27. marts 2003 - 20:04 #15
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. marts 2003 - 20:04 #16
http://www.cdrsite.com/
her kan jeg købe mr. platinum 700mb for 356kr for 100stk i jewel-case - det er sq da billigt, er det ikke :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. marts 2003 - 20:05 #17
Der vil jeg svare ærligt;) jo det lyder som et røverkøb...
Avatar billede hitengel Praktikant
27. marts 2003 - 22:16 #18
Avatar billede skrewz Nybegynder
28. marts 2003 - 07:27 #19
Lytter lige med.
Hej metal, btw.
Avatar billede bruns Nybegynder
28. marts 2003 - 09:13 #20
Har haft gode erfaringer med verbatim, ingen fejlbrændinger på 60+ CD-R skiver. Skiverne er af god kvalitet, de bliver ikke så hurtigt slidte som andre mærker.

Hold dig fra BASF og FUJI skiver.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. marts 2003 - 13:04 #21
ok det bliver http://www.cdrsite.com/ mr. Platinum  :-)

tak for jeres input!
Ja, det var jo en del svar, så pointene er nok ikke så store, men hvad....
det går vel nok alligevel
Avatar billede jacobs1 Nybegynder
31. marts 2003 - 04:02 #22
husk at du som proffesionel bruger af medier kan søge om at blive fritaget for båndafgift hos copydan... det er rimelig nemt; specielt hvis du er momsregistreret.
Så er du også fri for at drøne til tyskland...!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. marts 2003 - 08:09 #23
jacobs1 > ok - men er man professional bruger af medier når man er amatørmusiker?! (bandet er ikke momsregistreret)