Avatar billede gizkor Nybegynder
31. marts 2003 - 01:16 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Der er noget galt!

Men hvad er det lige jeg mangler at installere?

Jeg har opgraderet til P4 2.4 Ghz, Asus P4Pe, Geforce3 Ti200 og 256 MB PC2700 Ram.
Jeg mener at jeg har husket at installere alle drivere - incl  Intel appl. acc. og alligevel kører mit system elendigt!

Jeg kørte lige en 3DMark 2001se test og scorede den nette sum af 4100 point - det burde vist have været det dobbelte!!!

Det eneste mærkelige jeg kan se er, at at der i display settings står at mit agp-kort kører i PCI-mode, men det er ikke lykkedes mig at finde ud af hvad det betyder eller hvordan jeg ændrer det.

Nogen forslag???
Avatar billede mortrr Praktikant
31. marts 2003 - 01:23 #1
Har du installeret en AGP-driver til motherboardet?
Avatar billede gizkor Nybegynder
31. marts 2003 - 01:34 #2
hvilken ville det være i mit tilfælde? (chipset: Intel 845 PE/GE)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
31. marts 2003 - 01:39 #3
Hej Gizkor
i din bios opsætning kan du ændre instillingerne for dit AGP-kort
under opstart trykker du DEL eller F1 så kommer du ind i din bios opsætning der skal du gå ind under "integrated peripherals" der kan du instille det til at køre AGP ..og gå så bagefter ind under "advanced chipset features" og instil dit AGP-kort til at køre med AGP 4X ...save and exit
MVH ExNatteRavnen
Avatar billede halifax Nybegynder
31. marts 2003 - 01:45 #4
At grafikkort viser PCI mode skal man ikke lade sig narre af s.v. jeg husker tidl. indlæg. Indrømmet, ser misvisende ud, men AGP er en videreudvikling, hurtigere, af PCI standarden, hvor PCI bussen default kører 33MHz mens AGP kører 66MHz.
Avatar billede gizkor Nybegynder
31. marts 2003 - 01:51 #5
Min bios melder desværre ikke noget om "integrated peripherals", men jeg kan se at den er sat til at køre AGPx4 så helt galt er det vel ikke...
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
31. marts 2003 - 01:56 #6
ja så burdte det være ok ..har du den nyeste driver til dit AGP kort ? ..ellers kan du finde den her http://www.palit.com.tw/download.htm
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
31. marts 2003 - 01:59 #7
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
31. marts 2003 - 02:01 #8
hov ..brug det sidste link jeg skrev ..driverene på palit.com er gamle :(
Avatar billede phrame Nybegynder
31. marts 2003 - 02:13 #9
Avatar billede phrame Nybegynder
31. marts 2003 - 02:15 #10
intel har på det sidste også foreslået at man installere deres http://downloadfinder2.intel.com/scripts-df/download.asp?url=/4625/eng/iaa222_enu.exe dims for at få tingene til fungere bedre... men jeg har ikke selv prøvet
Avatar billede phrame Nybegynder
31. marts 2003 - 02:17 #11
plus har du slået "fast writes" til inde i din bios? den plejer også at give lidt mere i 3dmark, dog ikke det dobbelte, først om fremmeste gælder det om at du har installeret de rigtige drivere, specielt chipset og grafikkort. så smut forbi exnatterravnen's link også...
Avatar billede gizkor Nybegynder
31. marts 2003 - 11:08 #12
phrame> jeg installerede "dimsen" og den boostede faktisk mit system lidt - er nu oppe på 5200 3DMark point. Den rettede også den lidt mærkelige besked om pci-tilstand til agpx4 :-)
Men jeg er stadig ikke deroppe hvor mit system hører til, også selvom jeg har eksperimenteret med forskellige Detonator drivere og lign.
Hvis intet andet hjælper må jeg prøve at erstatte XP med 98 eller 2000 og se om der kører bedre...
Avatar billede krusell Nybegynder
31. marts 2003 - 12:25 #13
Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde linket, men Intel anbefaler følgende måde at installere en ny maskine.

98: Styresystem, chipset drivere, andre drivere, diverse updates.

W2K: Styrestystem, servicepack (1-3), chipset drivere, andre drivere, diversee updates

XP: Styresystem, chipset, drivere, updates/servicepacks.

Sådan mener jeg ihvertfald de siger det. Prøver lige at lede lidt mere efter det link
Avatar billede phrame Nybegynder
31. marts 2003 - 15:37 #14
hehheh... det med at installere forskellige detonator drivers er heller ikke alt for smart, der efterlader mange gange flere rester i systemet end det er godt for... nvidia har et tool som fjerner helt driveren. finder lige linket...
Avatar billede phrame Nybegynder
31. marts 2003 - 15:42 #15
arrggg... kan ikke finde det på nvidia hjemmeside... jeg post'er lige igen senere... så har jeg fundet ud af det, jeg skal lige spørge en ven, men han er ikke online endnu...
Avatar billede phrame Nybegynder
31. marts 2003 - 15:44 #16
hmmmm.... har du egenligt prøvet at kører den ram benchmark test som findes i http://www.aida32.hu/aida32.php (det er det sidste punkt i menuen til venstre) fortæl mig lige hvad din mb/s overførsel er både i læs og skriv... det kan være her problemet er.
Avatar billede phrame Nybegynder
31. marts 2003 - 16:37 #17
programmet hedder Nvidia File Remover 0.5 .... jeg har det liggende nu, men der findes også en nyere version http://rudz.homepage.dk/files/nfr_06.exe
Avatar billede krusell Nybegynder
22. april 2003 - 14:30 #18
Hvordan står det til?