Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
01. april 2003 - 17:55 Der er 5 kommentarer

Flash MX -Get Url

Hej alle meget hjælpsomme Eksperter!!!

Jeg har rod i maskinen.

Jeg ønsker at sende en variabel ved navn pageview til index.html. Når man trykker på knap 1 skal pageview sendes med get url kommandoen til index.html.

I det tilfælde hvor der trykkes på knap 1 skal pageview sættes til 1

Jeg ønsker at der skal stå noget i retning af index.html?pageview=1

Anders

PS. Skal variablen pageview defineres i flashen inden den sendes?
Avatar billede petemc Nybegynder
01. april 2003 - 19:08 #1
Inden jeg svar har jeg også et lille spørgsmål,
Hvad f*?#"% snakke du om? ;O)

Måske skulle du prøve at omformulere...
Jeg tror du blande flash, html og asp sammen.
F.eks. man kunne sende pageviewer.asp?pageview=1 fra Flash til din SERVER, hvis man havde en asp SCRIPT der hedder pageviewer, og at den var istand til at producere noget HTML fra den variable. Hvis du skal lave noget med Flash og rent HTML så skrive du bare en link til din HTML side, f.eks page1.html

on (release) {
    getURL("http://www.mydomain.com/page1.html", "_self");
}

..på en button object
Avatar billede pyroman Nybegynder
01. april 2003 - 19:34 #2
Jeg tror oså der er noget galt! Du kan så vidt jeg har forstået ikke sende eller bruge variabler i et html-dokument så du må have blandet det sammen med et serverside-script som php eller asp. Hvis det er tilfældet kan du sende variabler på 3 måder (Her med et php-script):

getURL("http://www.mydomain.com/page1.php?pageview=1", "_self");

Dette udskifter det aktuelle vindue med siden page1.php og sender variablen pageview=1 til scriptet. Ved at ændre "_self" kan du også åbne et nyt vindue eller vise siden i et specielt frame.

_root.loadVariables("http://www.mydomain.com/page1.php?pageview=1");

Dette nøjes med at sende (og hente) variabler til det pågældende script.

myVars = new LoadVars();
myVars.pageview = 1;
myVars.send("http://www.mydomain.com/page1.php");

Dette er den nyeste metode til at sende variabler til et andet script og er der er tilknyttet en masse smarte handlers og funktioner til Loadvars.

*.Pyroman
Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
01. april 2003 - 21:47 #3
Nu fik jeg svar på mit øverste spørgsmål, men det betyder jeg at har fået et nyt så hvis jeg skal følge reglemenet skal jeg vel oprette et ny spørgsmål.

Mange tak for hjælpen.

Hvis Petemc lige laver sin kommentar til et svar så kan i jo dele i porten.
Avatar billede pyroman Nybegynder
01. april 2003 - 22:15 #4
Hvilket spørgsmål har du ikke fået svar på?

Hvis du sætter knappen op som Petemc har beskrevet og bruger en af de metoder til at sende variabler med som jeg har skrevet, burde du vel ikke have nogle problemer - ellers så bare kom med dem!
Avatar billede petemc Nybegynder
01. april 2003 - 22:36 #5
Cheers ;O)