Avatar billede nesmoht Nybegynder
10. april 2003 - 17:55 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket lønsystem skal jeg vælge?

Hej,

Jeg har netop startet et mindre firma op med 2 ansatte. Jeg vil gerne kobles op til et lønsystem, der både er nemt og billigt at bruge og samtidig sørger for alle indberetninger til myndigheder osv. Jeg påtænker at bruge lønsystemet via Internettet.

Hvilket lønsystem skal jeg vælge?

Ps. Jeg har allerede været inde og se på Dataløn, men det virker meget dyrt mht. oprettelse.

pps. Det skal tilføjes, at jeg i dag benytter mig af en ekstern bogholder mht. økonomistyring)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
10. april 2003 - 17:57 #1
Kender intet til lønsystemer skal det lige siges, men i teorien kan du vil lave dit eget i Excel eller andet regnearks program :)
Avatar billede freeman Nybegynder
10. april 2003 - 18:03 #2
Told & Skat har noget som de kalder LetLøn. Jeg tror det er sådan noget du søger.

www.toldskat.dk
Avatar billede freeman Nybegynder
10. april 2003 - 18:03 #3
Avatar billede janeruth Novice
10. april 2003 - 18:04 #4
Du skal vælge BEC lønservice. Spørg i din bank hvilket system de bruger - men jeg er i 2 firmaer og bruger både lønservice og dataløn. Lønservice er helt klart det skønneste - nemt og enkelt kobles på via internet. Skal man kobles på via internet til dataløn kræver det plastickort osv. Hvorimod lønservice - der er man bare på. Men det system éns bank bruger - der nok det smarteste. Uanset hvilket system man bruger - skal man bruge lidt tid på at sætte sig ind i det.
Avatar billede bredker Nybegynder
11. april 2003 - 00:00 #5
freeman >> det er kun til at inberette til told og skat , ikke til at regne løn ud til de ansatte
det billigste er at lave det i excel som spiritusanta skriver , det bruger jeg selv og det er godtaget af told og skat
Avatar billede nesmoht Nybegynder
11. april 2003 - 11:09 #6
Tak for jeres indlæg - jeg har selv hørt om noget der hedder Danløn og Proløn - kender I til disse lønsystemer?
Avatar billede bredker Nybegynder
18. april 2003 - 22:53 #7
lukketid