Avatar billede peter_ost Nybegynder
11. april 2003 - 12:15 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Ny HD

Jeg skal ud og haveny HD idag, da min gamle kører helt ad helvede til... Er der en nem måde hvorpå man kopierer den gamle HD´sindhold overpå den nye?
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. april 2003 - 12:19 #1
Ja hvis du er i besiddelse af en brænder, kan du da lave en backup
Eller sæt din nye hd til master og den gamle til slave og flyt så din filer
Du skal nok bare lægger dit os ind på den nye først...
Avatar billede lassebm Nybegynder
11. april 2003 - 12:28 #2
du kan lave et ghost af din harddisk, og så indlæse den på din nye harddisk.

Dog ville jeg bare tage backup af de vigtigse ting, og så lave en ren installation af dit styresystem, da du vil få det bedste resultat ud af dette!
Avatar billede lassebm Nybegynder
11. april 2003 - 12:29 #3
Dvs.... Du laver bare en installationa af det styreystem du køre med, og så når dette er gjort, kopiere du bare de data du skal bruge over på den nye..

Men hvis du vil have ALLE dine ting med.. Så er ghost vejen frem. Dog koster programmet penge.
Avatar billede voiceman Nybegynder
11. april 2003 - 15:14 #4
fdisk din nye sådan som du vil have (eksempelvis to drev) og sæt i,
du har nu din gamle hd med dit OS på og to nye drev,
så flytter du blot dine gamle filer du vil gemme over på de nye drev og fjerner den gamler hd. Derefter installerer du et OperativSystem på den nye.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
12. april 2003 - 15:15 #5
Ghost ja det er da en mulighed....
Men jeg ville nok vælge, bare at starte på en frisk med den nye harddisk, dvs installere styresystem osv over på den.
Der efter sætte den gamle harddisk til,
(der skulle gerne være plads til 2 eller flere harddiske i dit kabinet.)
så finder computeren din gamle harddisk og så er det jo bare at hente data'erne over på den nye harddisk.

1. Sæt ny harddisk i
2. Installer ny harddisk
3. Sæt gammel harddisk i
4. Hent data fra gammel harddisk over på ny
5. Formater gammel harddisk
6. sådan :D

Mvh Spirit