Avatar billede a34daf Nybegynder
18. november 2000 - 00:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mpeg kort

Jeg vil gerne kunne se DivX (mpeg-4) på mit fjernsyn, men hvilket kort skal jeg bruge ? (har ikke tv-out på grafik-kortet) Jeg har hørt at nogle kort ikke har drivere til (understøtter) DivX, de er selvfølgelig uinteressante.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. november 2000 - 00:59 #1
Et Hollywoodkort tror jeg du kan bruge.
Avatar billede pman Nybegynder
18. november 2000 - 04:42 #2
Divx er en software baseret algoritme og kræver ikke noget bestemt mpeg-kort du kan bare skrive din mail her og så skal jeg nok sende den til dig!

Ellers kan du jo skrive en lille mail til mig så skal jeg nok sende den til dig.....!

\"thomaspedersen@get2net.dk\"

MVH

Thomas Pedersen

PS: Det kan jo også være at jeg kan fortælle dig lidt om hvilke tv ind/ud kort du skal få fat i eller for den sags skyld mpeg-kort....!
Avatar billede pman Nybegynder
18. november 2000 - 04:43 #3
Jeg er lidt fuld det er nok der for jeg gentager mig selv lidt...! :o) PS: Lige kommet hjem fra by!
Avatar billede steffen Nybegynder
18. november 2000 - 12:52 #4
Der er ingen kort der understøtter MPEG-4 - husk, det er en STJÅLET (uhhh) algoritme fra MicroSoft - og det er ikke meningen den skulle ud af huset på den måde den er kommet :-)

Men som allerede skrevet, understøtter flere kort DivX på deres TV-udgang, men sørg for at du kan levere kortet tilbage hvis det ikke opfylder dine forventninger, fx Matrox\'s serier har slet ikke samme funktionalitet ved DivX som ved alm. mpeg/dvd-film.

Så kravet bunder sådan set i en 300mhz PII-baseret maskine, og hvis det er windows 2000, så nærmere 500mhz.
Avatar billede lazz1 Nybegynder
22. november 2000 - 15:57 #5
Hey Pman
kan man bruge driverne til creatives dxr2 kort fordi jeg kan heller inte afspille divX film på mit fjernsyn og ville gerne kunne.
hvis ja kan du så ikke sende den til lazz1@ofir.dk?
Avatar billede a34daf Nybegynder
21. januar 2001 - 00:17 #6
steffen - dit svar er nok det kommer tættest på det jeg ville vide

sorry for den lange åbne til.
Avatar billede a34daf Nybegynder
21. januar 2001 - 21:46 #7
Til alle interesseret:

remember that MPEG-cards only can play MPEG/MPEG2/VCD/DVD, if you want to play everything, like DivX/ASF/nAVI/AVI, on the TV you have to get a Videocard with TV-out.

jeg fandt det på http://www.vcdhelp.com/plaympg.htm

som jyderne siger -træls!
Avatar billede master.1 Nybegynder
23. februar 2001 - 05:53 #8
Det eneste rigtige til DivX afspilning på et tv (i øjeblikket) er en telewiever og det virker!!

den koster 650Kr og jeg har dem så send en mail hvis det er til paw@pk-data.dk