Avatar billede vic256 Nybegynder
11. april 2003 - 18:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HD partitioner...

Hej alle,

jeg har behov for på een disk at installere 2x Windows XP  på hver sin partition, med en boot menu der lader brugeren vælge OS..

Mit problem består i at når man booter på 0,2 (Disk 1, partition 2), hedder system disken D: og man kan se det andet OS's system disk (C:)...

Er der nogle derude der har en idé om hvorledes man fuldstændigt kan skjule den partition man IKKE har bootet på (Ikke blot "NoDrives" registry tricket) og evt. (Faktisk helst) kan kalde den partition man har bootet på, C:..

Kort sagt, som om der var 2 diske i systemet og den ene disk der ikke er bootet på, er slukket..

Mvh
Troels
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2003 - 20:19 #1
Brug TweakXP - den kan skjule drev.

P.s. systemdisk er drevet hvor bootfiler ligger - bootdisk er drevet hvor systemfiler ligger - det er nemt at tage fejl :)
Avatar billede vic256 Nybegynder
11. april 2003 - 21:06 #2
Jow... Men jeg håber det er klart hvad jeg er ude på af numre ;-)

Jeg har kigget på tweakXP, men alt hvad den gør er "NoDrive" tricket og jeg kan ikke få 0,2 mounted som C:, kun D:... Jeg får en besked om at "Systemdisk cannot change letter" eller sådan noget...

Faktisk er jeg slet ikke interesseret i at 0,1 kan ses når jeg benytter 0,2 og omvendt... Jeg kan så leve med "NoDrive" tricket hvis jeg blot kan får den til at mounte henh. 0,1 og 0,2 som C: ...

Nogen bud?? Mine kone er snart tosset på mig ;-) Det er hendes disk og jeg vil nødig opgive min linux partition for at hun kan få 2 seperate diske (Kører TriOS II hardware)  ;-) Hun har nemlig internet paranoia, hun vil have 1 "sikker" WinXP der ikke er på nettet, og 1 der er.. ;-)

Mvh
Troels
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2003 - 21:41 #3
Så er løsningen jo antivirus og firewall :)

Hvad er hhv. 0,1 og 0,2????
Avatar billede vic256 Nybegynder
11. april 2003 - 22:01 #4
Hehe... Jeg HAR forsøgt overtale hende med Firewall og AV... Ingen held ;-) Der er ingen vej uden om og jeg VIL ikke give hende min Linux disk ;-) Det var ellers hendes forslag .. Heheh (Nervøs latter) ;-)

0,1 = Disk 0, partition 1
0,2 = Disk 0, partition 2

Håber det giver mening ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2003 - 22:03 #5
jeps - jeg blev lige lidt forvirret :)

Du kan også bruge Bootmagic - kan sættes op til at skjule partitioner som man ikke booter på.
Avatar billede vic256 Nybegynder
11. april 2003 - 22:21 #6
Har lige søgt google for info om Bootmagic. Det er da LIIIGE det jeg har behov for...

Send et svar og jeg leverer point..
Jeg bukker og takker... :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2003 - 23:03 #7
det var så lige der - takker selv :)