Avatar billede tpiil Nybegynder
14. april 2003 - 20:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal man køre en chat på, for den kører mest stabilt?

Hvad skal man køre en chat på, for den kører mest stabilt og ikke bruger så lidt som muligt resourcer på serveren?

mysql eller tekst filer?
Avatar billede ellert Nybegynder
14. april 2003 - 20:18 #1
irc?
Avatar billede tpiil Nybegynder
14. april 2003 - 20:19 #2
en chat i php, hvad ellers når jeg lægger den i php kategorien :)
Avatar billede schaefner Juniormester
14. april 2003 - 20:26 #3
Database vil nok være at foretrække, især hvis der skal hives meget ud. Prøv iøvrigt at kigge på denne chat som olebole har lavet: http://tjenester.dk/x-codes.dk/eksperten/chat/
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
14. april 2003 - 20:30 #4
mysql (eller anden database) er langt at foretrække til den slags. det er både lettere at lave, og hurtigere i brug.

desuden har det ydermere den fordel at du kan sætte flere servere op til at supportere den samme chat, hvis du får virkelig mange brugere :-)
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. april 2003 - 21:32 #5
"...og _ikke_ bruger så lidt som muligt resourcer på serveren" - normalt er det da ellers en fordel, hvis et script ikke bruger så mange ressourcer, men du vil simpelthen have det omvendt :-)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
14. april 2003 - 21:37 #6
tipsen -> Sad også lige og vendte den et par gange.. Men tror jeg fatter hvad han mener..

Databaser er helt klart at fortrække som de andre også påpeger.. Og det er der smart ved OleBoles chat er at den først tjekker om der er nye data i databasen, og så kun hiver de nyeste ud.. Det giver jo en gevaldig besparelse i ressourcer.. Altså at den ikke på 50 computere skal hente 30 beskeder ud hvert 3 sekund.. Men kun behøver at sende de nyeste ud når der er nogle.. :)
Avatar billede tpiil Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:34 #7
lukker...