Avatar billede flemmingc Praktikant
18. april 2003 - 23:57 Der er 2 kommentarer

Harddisk til bærbar!

Hey

Harddisken på min bærbar er ved at drive mig til vanvid - den hyler som bare fanden.

Så jeg vil gerne have en ny  - det er ikke noget problem at finde en, men hvordan ved jeg om den vil passe?

Min nuværende hedder:

FUJITSU: MHK2060AT, 6GB SLIMLINE 9.5MM, ATA 5, UDMA 66 4200 RPM

Hvad skal jeg være obs på ved køb af ny?
Avatar billede peet-49 Novice
19. april 2003 - 09:20 #1
Det er normalt en 2,5 tommer HD, du skal bruge.
Avatar billede kadann Nybegynder
19. april 2003 - 10:43 #2
Du skal være opmærksom på hvor stor en harddisk der kan være i din computer.. det ville jo være lidt fjollet at købe f.eks. en 40 GB, hvis computeren ikke kan klare mere end 20 GB.

Desuden kan det være at du skal hen og opdatere BIOS i din computer også, for at den kan finde disken..

Og til sidst, så er det jo smart at lede efter en disk der ikke støjer ret meget, hvis den nuværende støjer for vildt.

Mht. max-størrelse og BIOS, vil jeg nok foreslå at du prøver at kontakte producenten af din bærbare, eller kigge på deres hjemmeside, hvis du kan finde oplysningerne der.

Og som peet49 siger, så skal det være en 2,5" disk. :)