Avatar billede piil Nybegynder
23. april 2003 - 08:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Connection object eller connection string i global.asa

Jeg skal have oprettet en connection til min MS SQL database. Jeg har hørt at man kan bruge global.asa og så oprette forbindelsen i en application vaiabel. Hvad er smartest. Bare gemme connection strengen eller gemme et connection object? Har hørt både for og imod at gemme objecter i application variabler.
Avatar billede medions Nybegynder
23. april 2003 - 08:38 #1
For ODBC:
objConn.Open "Driver={SQL Server}; Server=ServerNavn; Database=DatabaseNavn; uid=Brugernavn; pwd=Adgangskode;"

For OLE DB:
objConn.Open "Provider=sqloledb; Data Source=ServerNavn; Initial Catalog=DatabaseNavn; User Id=Brugernavn; Password=Adgangskode;"

//>Rune
Avatar billede piil Nybegynder
23. april 2003 - 08:50 #2
Jeg er klar over hvordan man gør det. Hvad er jeg ikke er klar over er om det er smart at oprette objekter i application variabler.
Fordele og ulemper...
Avatar billede hossein Nybegynder
23. april 2003 - 09:44 #3
Avatar billede piil Nybegynder
23. april 2003 - 09:58 #4
De snakker jo kun om connection strings i application variablen. Connection object bliver ikke nævnt med et ord.
Avatar billede piil Nybegynder
23. april 2003 - 09:59 #5
Men det lader til at connetion objects i application variabler er en dårlig ide ifølge Microsoft.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnasdj00/html/asp1100.asp