Avatar billede delakuer Nybegynder
25. april 2003 - 11:10 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Uddannelse??

Hejsa.
Jeg sidder her og skal snart til at vælge en uddanelse, jeg er meget i tvivl om hvad jeg vil gå på, men jeg ved at jeg gerne vil være noget om it eller webproggammør eller noget i den stil.
Hvilke uddanelser kan jeg tage??
Avatar billede lrd Nybegynder
25. april 2003 - 11:11 #1
Datafagteknikker skulle være en ret god uddannelse
Avatar billede delakuer Nybegynder
25. april 2003 - 11:16 #2
Ja, men jeg tænker mere på hvor jeg skal hen altså gymnasiet, handelsskole? hvor kan jeg tage de uddannelser??
Avatar billede lrd Nybegynder
25. april 2003 - 11:18 #3
På tekniskskole og handelskoler
Avatar billede delakuer Nybegynder
25. april 2003 - 11:24 #4
der er mange uddannelser der man kan tage jeg søger at få dem helt præcis hvor og hvordan osv.? altså kravene for at komme ind...
Avatar billede lrd Nybegynder
25. april 2003 - 11:25 #5
Gå ind på deres hjemmesider og søg der
Avatar billede sthen Nybegynder
25. april 2003 - 11:25 #6
Jeg ville nok foretrække HTX hvis det er en uddannelse på gymnasieplan.
HTX er jo en erhvervsorienteret gymnasial uddannelse, hvor du har mulighed for mange erhvervsorienterede tilvalgsfag.
Avatar billede Hitman Praktikant
25. april 2003 - 11:26 #7
Prøv at kigge her >>>> www.nhs.dk
Kig under uddannelser, der skulle være nogle der er relevante for dig :O)

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede delakuer Nybegynder
25. april 2003 - 11:29 #8
sthen jeg snakker ik om gymnasieuddanelse... grunden til at jeg ik tar htx er fordi at de har det sygeste matematik nevea jeg kan godt finde ud af det, men så har jeg ingen fritid hvis at jeg skulle bestå med rimelige karakterer
Avatar billede lrd Nybegynder
25. april 2003 - 11:31 #9
Du kommer jo ikke sovende til noget ligemeget hvad du vælger
Avatar billede delakuer Nybegynder
25. april 2003 - 11:35 #10
nej nej, men htx har meget mere med matematik jeg vil ha noget som har mere med it at gøre...
Avatar billede lrd Nybegynder
25. april 2003 - 11:37 #11
Så er der jo tekniskskole
Avatar billede delakuer Nybegynder
25. april 2003 - 11:49 #12
jeg har kigget lidt her, men jeg ved ik helt om man kan komme videre med job når at man har været her http://www.holstebrots.dk/teknologi_kom/grafiker.asp#Grafiker med speciale i: Billedfremstilling og retouche
Avatar billede lrd Nybegynder
25. april 2003 - 11:51 #13
Tror nok det er mega svært at finde praktikplader denne tid så et råd er at finde et uddannelse hvor er skolepraktik så er du da sikret svendebrev
Avatar billede delakuer Nybegynder
25. april 2003 - 11:53 #14
lrd jeg går også kun i ottende :) så der er da stadig et stykke tid, men da jeg snart skal i praktik skal jeg jo sige hvad jeg vil være...
Avatar billede lrd Nybegynder
25. april 2003 - 11:54 #15
Gid ide
Avatar billede delakuer Nybegynder
25. april 2003 - 11:56 #16
men kan man komme videre på den uddannelse der?
Avatar billede lrd Nybegynder
25. april 2003 - 11:57 #17
hvilken??
Avatar billede delakuer Nybegynder
25. april 2003 - 12:02 #18
den der jeg har skrevet url til.
Avatar billede lrd Nybegynder
25. april 2003 - 12:04 #19
Aner det ikke
Avatar billede gizkor Nybegynder
25. april 2003 - 16:06 #20
Det er så vidt jeg ved en ganske udemærket uddannelse, grafikere har det godt nok lidt svært i øjeblikket - men sådan er det også indenfor rigtig mange andre fag.
Men er du opmærksom på, at du selv skal finde en praktikplads, og at den skal være i hus før du kan tilmelde dig uddannelsen?
I København er det ikke ualmindeligt med et par hundrede ansøgninger til en plads, men jeg ved ikke hvordan det er i resten af landet.
Avatar billede delakuer Nybegynder
25. april 2003 - 17:40 #21
gizkor ja det er jeg klar over og der er ikke mange der vil være grafiker i Hosltebro kan jeg sige...