Avatar billede jazzman Nybegynder
29. april 2003 - 15:05 Der er 13 kommentarer

Salgskonsulent søges

Salgskonsulent

Profil
o    Du har et stort netværk
o    Du er udadvendt og der er spræl i dig
o    Du har lysten og evnerne til at opsøge nye kunder.
o    Du er nærværende overfor dine omgivelser.
o    Du har viden om eller kendskab til webproduktioner.
o    Du er innovativ og elsker nye udfordringer.

Baggrund
o    Har erfaring med salgsarbejde
o    Har en faglig baggrund

Hvem er vi?
o    CONGOHUSET: Et kontorfællesskab med tværfaglige projekter. P.t. er vi 2 jounalister, 3 fotografer, 1 webudvikler og 1 webdesigner. Alle har vi vores egen virksomhed. Vi samarbejder om større IT-projekter, hvor vi gør brug af hinandens kompetencer.

Vi tilbyder
o    Ingen fast løn
o    Men mulighed for at du kan indgå i nye spændende IT-projekter, hvor du bliver aflønnet efter omfanget og udbyttet af dine arbejdsopgaver.
o    Mulighed for at blive en del af den faste stab i CONGOHUSET.

Interesseret?
o    Kontakt os på nedenstående tlf. nr. eller skriv en mail til

Kontaktperson:
Rune Schou

Tlf.: 61 16 10 12
Mail. rune@speqtrum.dk
Web. www.speqtrum.dk

CONGOHUSET
Østerbrogade 41A
2100 Kbh. Ø
Avatar billede smooth Nybegynder
29. april 2003 - 15:19 #1
I står ved ikke også og mangler en PHP/MySQL programmører
Avatar billede rzj Nybegynder
29. april 2003 - 15:28 #2
smooth>> Jo, muligvis har vi brug for at få klaret et par 'rugbrøds' opgaver, men det er væsentligt for os at du har en faglig baggrund, så du kan snakke med om arkitektur, concurrency (samtidighed), db-opbygning, dokumentation m.m. Derudover vil det være en fordel hvis du brænder for at arbejde freelance og kan tænke innovativt/kreativt omkring løsninger af konkrete problemstillinger. Er du stadig interesseret så synes jeg du skal give os en mail med en nærmere beskrivelse af dine kompetencer & cv.
mvh.
Rasmus Jørgensen
Webudvikler
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. april 2003 - 15:29 #3
Det er et flot og enkelt design i har lavet på jeres website, men I mangler stadigvæk meget viden om internettet.  Jeg har allerede brugt 3år på research på internettet, og der er stadigvæk mange amatører. Selv mange store webdesign virksomheder mangler basal viden på området.

Hvordan kan I sælge webdesign, når I ikke ved ret meget om markedsføring på internettet?

Har I tænkt på om jeres tekniske viden er up to date?

/per
Avatar billede rzj Nybegynder
29. april 2003 - 15:34 #4
hoejrup>> Det er jo netop pointen :-) Vi er ikke ret hype mht. markedsføring, og det bærer også hjemmesiden præg af (selvom den ikke bliver den endelige løsning). Vi arbejder i øjeblikket sammen med E-types omkring fælles og unik identitet (hjemmeside, brevpapir, visitkort osv). Men, hvis du har nogle fantastiske pointer så er det jo netop dig der skal overtale potentielle kunder til at indgå et samarbejde med Congohuset :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. april 2003 - 15:48 #5
rzj> Ja, men hvad nytter det. Når jeres tekniske viden område ikke længere er tidssvarende?
Hvis en kunde skal købe et website, så skal det leve op til de nyeste og mest anvendte teknikker i diverse browsere. På det punkt har I stadigvæk meget at lære.

Der er både synlig og usynlig markedsføring på websites, og på begge punkter mangler I også viden.

Hvorfor er der et link til Congohuset, når du ikke kan se deres website?

Link: http://sql.dj-freelance.dk/listepersoner.asp?bureau=1592

/per
Avatar billede rzj Nybegynder
29. april 2003 - 16:16 #6
hoejrup>> Du har en en god pointe mht. henvisningen til hjemmesiden - det er en klar svipser !
På det tekniske plan overholder vi konsekvent XHTML 1.0--> standard og vores løsninger baserer sig på et CMS opbygget i XML der transformeres server-side vhja. PHP. Database -løsningen afhænger af kundens størrelse og behov, men iøjeblikket arbejder vi primært på mySQL.
Jeg har ikke selv noget problem med at anvende XML, XSL, XPath, XSchema, WML videostreaming etc. men hvis du mener at det ikke er tidsvarende teknologier så er det selvfølgeligt ikke så godt...
Vi baserer primært vores forretning på ikke at ligge lige under peaket på teknologi-kurven. Desuden sætter vi en ære i ikke at tilbyde vores kunder noget de ikke har brug for :-)
/raz
Avatar billede rzj Nybegynder
29. april 2003 - 16:17 #7
ups ! "Vi baserer primært vores forretning på ikke at ligge lige under peaket på teknologi-kurven."

skal være:

"Vi baserer primært vores forretning på at ligge lige under peaket på teknologi-kurven."
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. april 2003 - 16:32 #8
Der er hellere ingen CMS systemer der overholder webstandarden udstukket af w3.org. Men xhmtl 1.0 er en standard, der kan læses af de fleste browsere.

Det er bla. en af jeres mange problemer: http://validator.w3.org/check?uri=www.speqtrum.dk.
Der mangler ganske enkelt en doctype i jeres html dokument. ;-)

/per
Avatar billede smooth Nybegynder
29. april 2003 - 16:39 #9
hoejrup >> Hvis du så prøver at sige at den skal teste siden som XHTML 1.0 eller ander så kommer der over 100 fejl :)

SÅ jeg ved nu ikke hvor seriøst det her er.. Jeg siger nej tak .

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.speqtrum.dk&charset=%28detect+automatically%29&doctype=XHTML+1.0+Transitional
Avatar billede smooth Nybegynder
29. april 2003 - 16:41 #10
Avatar billede rzj Nybegynder
29. april 2003 - 16:44 #11
De pågældende sider afpejler bare ikke den nuværende situation hvor de pågældende firmaer er blevet en del af Congohuset. Vores website kommer først op at køre når vi har fastsat vores identitet i samarbejde med E-Types.
Siderne er gamle, utidsvarende osv. men vi har ikke opdateret dem da, vi netop er i færd med at udvikle www.congohuset.dk's site.
Vi er kede af at vi har henvist til disse sider, hvilket selvfølgelig ikke er noget der sker overfor vores kunder.
Avatar billede rzj Nybegynder
29. april 2003 - 16:47 #12
Anyway, så er vi meget glade for jeres tilbagemeldinger!
Det fortæller os at vi virkeligt har brug for at bruge penge på at sælge os selv bedre ;-)
mvh.
/Rasmus
Avatar billede smooth Nybegynder
29. april 2003 - 16:56 #13
I behøver ikke at bruge penge.. I skal bare sætte jeg lidt ned og så bruge 1-2 timer på at se jeres fejl igennem og hvis I har lavet jeres side på den rigtige måde så skulle det ikke være så sværet.