Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 19:46 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Udskiftning af bærbar CPU

Hola jeg har en Hi-grade Ultinote M6400 som laver lige lovligt meget. Grundet til dette er dens CPU som er en almindelig CPU. Mit spørgsmål går på om det kan lade sig gøre, at skifte denne CPU ud med en Bærbar Pentium M CPU?
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 19:51 #1
laver=larmer :)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
01. maj 2003 - 19:55 #2
Uden at vide meget om Pentium Mobile processorer tror jeg ikke det kan lade sig gøre. Spændingen er så vidt jeg ved væsentligt lavere på en Mobile for bare at nævne en enkelt ting. Desuden er det garanteret ikke din cpu der larmer, men derimod den blæser den er monteret med. Afhængigt at cpu type kan en ny og støjsvag erhverves fra 200 kr. og opefter. Check http://www.edbpriser for detaljer.
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 19:56 #3
Jo jo selvfølgelig er det blæseren der larmer. Men hvis CPUen ikke blev så varm, ville blæseren heller ikke køre så meget. Det er nemlig sådan at der er en form for system på denne (og de fleste andre bærbare) der gør at blæseren kun er i brug, når det hele er ved at blive lidt for varmt.
Avatar billede totterfc Nybegynder
26. maj 2003 - 00:05 #4
Det var en no go :(