Avatar billede 299 Nybegynder
02. maj 2003 - 12:50 Der er 49 kommentarer og
1 løsning

Webdesigner søger job

hej

Jeg er webdesigner og søger nogen der mangler webdesign
jeg gør det for en meget lille pris

Pris:

Planlægning af hjemmeside, inkl. hovedside
kr.
250,-

Efterfølgende sider, pr. side
kr.
100,-

Vedligeholdelse, ofte, fast pris pr. måned.
kr.
50,-

Vedligeholdelse, sjældent, pr. gang
kr.
50,-
se min nye hjemmeside den hedder http://websidedesign.1go.dk
Avatar billede whitesun Nybegynder
02. maj 2003 - 12:51 #1
Kan man se en reference?
Avatar billede 299 Nybegynder
02. maj 2003 - 12:51 #2
Eller:

·        Visitkort, en enkelt side med tekst, billede og link.

·        Mini, 2-5 sider med bl.a. profil, produkt og kontaktside.

·        Standard, 6-10 sider med bl.a. profil, produkt og kontaktsider.

·        Maxi, 15 eller flere sider.
Avatar billede 299 Nybegynder
02. maj 2003 - 12:52 #3
nej
Avatar billede keysersoze Guru
02. maj 2003 - 12:57 #4
webdesigner? erhm - for det første må du kun oprette et spm. én gang - og for det andet syntes jeg godt nok ikke der er særlig meget "design" på din hjemmeside...

Så jeg tror det kræver liiiidt mere øvelse før du ligefrem kan sælge det - sorry
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2003 - 13:03 #5
Du laver hellere ikke prof. webdesign i Microsoft Word 10.

/per
Avatar billede signout Nybegynder
02. maj 2003 - 13:07 #6
Hvis jeg hyrer dig til at lave 10 sider vil du så love mig at du ALDRIG NOGENSINDE kalder dig selv for designer igen?
Avatar billede slapstick Nybegynder
02. maj 2003 - 13:10 #7
299.. med folk af din kaliber indenfor branchen så kan jeg se at folk som mig ikke har en chance
så jeg vil derfor gå ind og sige mit job op nu :(
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2003 - 13:16 #8
slapstick>Det er syndt for drengen. Han gider ikke gå med aviser, og så fik han idéen om at lave webdesign ved hjælp af Microsoft Word 10. :-)

/per
Avatar billede Chewie Novice
02. maj 2003 - 13:17 #9
rolig rolig .... inden i begynder at havle manden ned, tænk på manden ikke kender til design ... han troede han fandt en penge maskine da han opdaede at word kunne lave hjemmesider .... forklar ham hvorfor det ikke holder og hvordan han kommer vidre hvis han om nogle år vil være profesionel
Avatar billede smooth Nybegynder
02. maj 2003 - 13:19 #10
Go back to school !!
Avatar billede ronni112 Nybegynder
02. maj 2003 - 13:19 #11
AAAARGH hvad sker der for folk. Ikke for at tale nedladende, men det var sådan min hjemmeside så ud, da jeg skulle lave projekt i 4. klasse, og det var aller første gang jeg stiftede bekendtskab.
Man burde sku lave n lov om hvornår man må kalde sig designer...
P.S. Opgrader til word 98, så kan du også bruge farver i dit "design"...
Avatar billede 299 Nybegynder
02. maj 2003 - 13:29 #12
.
Avatar billede Chewie Novice
02. maj 2003 - 13:41 #13
hmm.... det var ikke meget hjælp manden fik til at komme vidre
Avatar billede slapstick Nybegynder
02. maj 2003 - 13:45 #14
eh komme videre?
det har han nok ikke så meget mulighed for når man tænker på det han ville var at FÅ ARBEJDE
og ingen med bare lidt fornuft ville ansætte en der anså det makværk for at være "webdesign"
han burde nok snarere blive skraldemand eller stilladsarbejder
Avatar billede Chewie Novice
02. maj 2003 - 13:46 #15
IGEN .... han troede han fandt en penge maskine da han opdaede at word kunne lave hjemmesider .... forklar ham hvorfor det ikke holder og hvordan han kommer VIDRE hvis han om nogle år vil være profesionel
Avatar billede keysersoze Guru
02. maj 2003 - 13:47 #16
·        Visitkort, en enkelt side med tekst, billede og link.
én side med tekst og billede... men hvor skal man linke hen??

·        Mini, 2-5 sider med bl.a. profil, produkt og kontaktside.
Men altså ingen links her eller?

·        Standard, 6-10 sider med bl.a. profil, produkt og kontaktsider.
Hvorfor ikke bare slå den sammen med den forrige - der er vel ikke den store forskel

·        Maxi, 15 eller flere sider.
Men ingen tekst eller billeder her?

Det holder altså ikke det her - og jeg siger det ikke for at virke nedladende, men jeg er programmør og jeg designer bedre end dig... men kan altså ikke pludselig lave og sælge design/hjemmesider bare fordi man mangler lidt penge.

For at kunne løbe skal du både lære at kravle og gå først... og du har lige kravlet din allerførste cm, så der er altså lang vej endnu
Avatar billede slapstick Nybegynder
02. maj 2003 - 13:48 #17
chewie.. istedet for sidde der og lege pivedukke wah wah
hvorfor hjælper DU ham ikke videre
vi andre mener tydeligvis at han ikke har potentialet og mener han bør overbeje et karriereskift
Avatar billede Chewie Novice
02. maj 2003 - 13:58 #18
pivedukke :o) ...... jeg er ikke designer og er ikke i miljøet ..... men din kvalitet af design kan da ikke være meget bedre når du tilsyneladende er bange for konkurrence fra 299, hvis du hjælper ham lidt
Avatar billede slapstick Nybegynder
02. maj 2003 - 14:08 #19
heh idiot :)
gider da ikke hjælpe ham når det er tydeligt han bør lave noget andet
der er sikkert noget han kan finde ud af som ville passe ham meget bedre
konkurrence er der i forvejen så meget af at en til eller fra ikke gør nogen forskel
Avatar billede Chewie Novice
02. maj 2003 - 14:16 #20
Pivedukke der trådte du på stregen og jeg valgte at tage det med et smil .... Men idiot det finder jeg mig ikke i og du kan betrakte dig selv som anmeldt !

Jeg kan lide at diskutere men ikke med folk der er så mange niveauer under !
Avatar billede slapstick Nybegynder
02. maj 2003 - 14:27 #21
tjah jeg mener ikke forskellen på pivedukke og idiot er så stor men anmeld mig da bare hvis du er så ynkelig
"åh nej han kaldte mig idiot nu må jeg hellere melde ham.. for min ære er jo blevet krænket buhuuuu"
når du anmelder mig så hils dem lige fra mig ik oh du store verbale forkæmper for de retarderede
Avatar billede dmcn Praktikant
02. maj 2003 - 14:30 #22
slapstick : Har du ikke i sinde at øge niveauet kraftigt, kan du lige så godt afmelde din bruger med det samme - ellers gør vi det helt sikkert for dig indenfor nær fremtid.
Ord som idiot, pivedukke og retarderet passer måske godt ind i det miljø du normalt bevæger dig i, men her hører det ikke hjemme.
Skift stil eller smut, tak. Betragt dette som en advarsel.
- n0rmality, coadmin
Avatar billede Chewie Novice
02. maj 2003 - 14:31 #23
thx
Avatar billede dmcn Praktikant
02. maj 2003 - 14:32 #24
Og med henvisning til dine tidligere advarsler, kan du så betragte dette som din absolut sidste. Sker det igen, ryger du ud.
- n0rmality, coadmin
Avatar billede slapstick Nybegynder
02. maj 2003 - 14:35 #25
læg venligst mærke til at jeg først kaldte chewie for idiot EFTER han havde kaldt mig pivedukke
så smid en advarsel til ham også tak da det var ham der startede det verbale svineri :)
Avatar billede dmcn Praktikant
02. maj 2003 - 14:38 #26
Kommentar: slapstick
02/05-2003 13:48:23 : chewie.. istedet for sidde der og lege pivedukke wah wah

Kommentar: chewie
02/05-2003 13:58:07 : pivedukke :o) ...... jeg er ikke designer og er ikke i miljøet .....

Som jeg læser hans brug af ordet pivedukke, så tager han det med et smil - deraf smiley'en. Advarslen gælder stadig for dig, ikke for chewie.

Og så vil jeg da gerne lige henvise til 2.6 på http://www.eksperten.dk/regler.phtml. På forhånd tak.
Avatar billede slapstick Nybegynder
02. maj 2003 - 14:39 #27
ja ok whatever :)
Avatar billede Chewie Novice
02. maj 2003 - 14:40 #28
n0rmality >> korekt
Avatar billede slapstick Nybegynder
02. maj 2003 - 14:41 #29
mener du korrekt? :o)
Avatar billede Chewie Novice
02. maj 2003 - 14:43 #30
hmm .. even
Avatar billede 299 Nybegynder
02. maj 2003 - 19:41 #31
slapstick
kan du gøre det bedre selv?
Avatar billede 299 Nybegynder
02. maj 2003 - 19:46 #32
Og der er lige meget hvilken program jeg bruger til at lave mine web-sider
Avatar billede 299 Nybegynder
02. maj 2003 - 19:53 #33
keysersoze
det kun ideer
Avatar billede 299 Nybegynder
02. maj 2003 - 19:55 #34
Første spørger du om hvor man skal linke til så spørger du igen om hvorfor man ikke kan linke?
Avatar billede cdc Novice
03. maj 2003 - 09:10 #35
299 kig ind på wwww.cwd.dk for at se webdesigns af høj klasse. Her inde kan du så få inspiration.
Og vedr. hvad du programmerer i er det ikke lige meget, da noget er bedre en det andre. Vedr hvad du skal bruge er en smags sag, og det kan du seøge efter herinde så du kan finde ud af hvad du skal bruge.
Hvis du ikke har mange penge og vil prøve dig frem, kan du bruge FrontPage til at starte med, den koster ikke en bondegår. Og den billige model er at programmere direkte i notesblok/notepad og få hjælp på www.html.dk

/cdc
Avatar billede cdc Novice
03. maj 2003 - 09:12 #36
www.cwd.dk mente jeg :o)
Avatar billede 299 Nybegynder
03. maj 2003 - 10:50 #37
Jeg har namo 3
Avatar billede 299 Nybegynder
03. maj 2003 - 10:50 #38
Namo WebEditor 3
Avatar billede cdc Novice
03. maj 2003 - 10:52 #39
kender den ikke så jeg kan ikke sige om den er god. Men brug aldrig word osv til at lave hjemmesider i, det bliver alt for meget slamkode ud af det
Avatar billede unknown_someone Juniormester
03. maj 2003 - 11:01 #40
299 >> det var to forskellige kommentarer - en til hver "pakke" du forsøger at sælge. første kommentar var til dit visitkort og den anden til din mini...

og så en anden ting... du forsøger at slå dig ned som "designer" - men hvorfor snakke om editorere når det primært er et billedbehandlings/design program du behøver. En designer behøver efter min mening ikke at kunne programmere særlig meget - bare han kan designe, så i find i stedet et program som photoshop eller illustrator og lær det at kende samt alle design grundreglerne
Avatar billede unknown_someone Juniormester
03. maj 2003 - 11:04 #41
og ellers er jeg fuldt ud enige med de andre - find en anden branche hvis du skal tjene penge her og nu... at lave hjemmesider uanset om det gælder design eller programmering tager lang tid at lære! At nogle så alligevel uden hverken at kunne det ene eller det andet er kun med til at ødelægge branchen!
Avatar billede cdc Novice
03. maj 2003 - 11:05 #42
unknown_someone --> For at være en dyktig designer, må man have en grundig viden i kode også, så man ved at det man laver kan lade sig gøre at kode efter, uden at det kommer til at fylde for meget
Avatar billede unknown_someone Juniormester
03. maj 2003 - 11:12 #43
jaja - det er også derfor jeg skriver "ikke særlig meget" :)
Avatar billede cdc Novice
03. maj 2003 - 11:28 #44
:o)
Avatar billede 299 Nybegynder
03. maj 2003 - 12:04 #45
Det er det første hjemmeside jeg har lavet i Word
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2003 - 12:20 #46
eller sagt på en anden måde - det er din første hjemmeside overhovedet! og med den baggrund kan man altså ikke begynde at sælge det... jeg kan da heller ikke bare komme til at spille for Man Utd bare fordi jeg har lyst og mangler nogle penge - uden aldrig nogensinde at have rørt en fodbold!
Avatar billede 299 Nybegynder
03. maj 2003 - 12:34 #47
Nej det er ikke min første hjemmeside
Avatar billede ronni112 Nybegynder
03. maj 2003 - 14:22 #48
Jeg har et godt råd. Hvad enten du er nybegynder eller øvet, så skal man præsentere sit produkt på en flot måde. Et uafhængigt eksempel ka være www.affix.dk
De præsentere det på en måde der gjorde at jeg ikke ville have noget imod at bruge dem. En anden ting må være at der skal være refferencer, og hvis du endnu ikke har lavet nogle sider endnu, så lav en eller to eksempler på dit design, så man kan se hvad man evt. får for sine penge.
Alle skal starte et sted. Men det er nok en god idé at øve sig lidt inden man reklamere for sit site.
Held og lykke med opstarten af dit "firma"
Avatar billede 299 Nybegynder
04. maj 2003 - 18:42 #49
For resten vidste i at jeg er 12 år gammel!
Avatar billede 299 Nybegynder
03. august 2003 - 22:56 #50