Avatar billede 299 Nybegynder
12. maj 2003 - 15:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan den bruges som web-server?

Hej
Jeg winXp en pc med Intel celeron 1.8 ghz 256 mb ram.

Kan den bruges som web-server?
Hvordan?
Hvad koster det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2003 - 15:32 #1
Ja
Download Argosoft fra www.argosoft.com
gratis
Avatar billede domino1977 Nybegynder
12. maj 2003 - 15:32 #2
JADA!!!

Jeg bruger en Pentium 100 Mhz.... det kører bare der ud af!!!!

jeg bruger et lille fint program der hedder Analog X Webserver der er downloaded fra www.download.com .... og den er gratis!!!

Og så er den hammer nem at bruge!
Avatar billede webhest Nybegynder
12. maj 2003 - 15:32 #3
Du kan godt bruge den som webserver....det eneste du skal have er 1 fast ip adresse...så kan du ellers gå igang med at sætte de forskellige ting op....
Hvis det er PHP og MySQL du vil bruge kan de hentes på følgende adresser
http://www.mysql.com/
http://www.php.net/
Men for at du kan bruge den som webserver skal du først og fremmest have et serverprogram til at administrere de sprog (php og mysql)
Der bruger du programmet Apache
http://www.apache.org/

Held og lykke =)
Avatar billede 299 Nybegynder
12. maj 2003 - 15:33 #4
Jeg prøver og kommer tilbage
Avatar billede webhest Nybegynder
12. maj 2003 - 15:35 #5
Det skal lige siges at mysql, php og apache også er gratis =)
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. maj 2003 - 15:36 #6
Undskyld jeg lige spørg :D

fx. domino1977 hvor har du din server til at stå henne?

Jeg kan nemlig slet ikke falde i søvn når min com kører... er det noget i har vænnet jer til og så har i Server + den computer i bruger inde i ét rum begge 2 kørende hele tiden eller???

Vil nemlig også gerne have en server op men den larmer, er det bare noget man skal vænne sig til?

+ Sådan nogle "gamle" computer på ca. 100-500 mhz larmer meget eller mindre meget :P :D

Igen... undskyld jeg lige "hopper ind"...
Avatar billede domino1977 Nybegynder
12. maj 2003 - 15:38 #7
Jeg har bare vænnet mig til det!! *GGGGG*...... men ok.. jeg har fået fat i sådan en gammel IBM computer der er så polstret at den faktisk ikke giver en lyd fra sig... så har jeg lige boostet den med lidt extra RAM, og 20 GB Harddisk!!

Og den spinner som en MIS!!! *SS*

Ja ok... min kæreste brokker sig lidt når hun sover ved mig... men jeg har sagt at hun bare skal vænne sig til det... for jeg lukker ikke min server ned pga af hende!! *SSSS*
Avatar billede 299 Nybegynder
12. maj 2003 - 15:39 #8
hvad hedder de programmer jeg skal downloade?
Avatar billede thehidden Nybegynder
12. maj 2003 - 15:39 #9
Den kan sagtens køre som web-server. Alt du gør er at åbne porte på en evt. firewall (eller router) og opsætter en webserver der kører i baggrunden.

Ang. webserver er der to gode valg til win-miljøer: IIS-server (win) og Apache (opensource). IIS (internet information server) er godt til brug med frontpage-extensions og serversite-script-sproget ASP. Apache er tilgengæld opensource, altså kildekoden er frigivet og den er kendt for sin gode driftsfunktionalitet og sikkerhed (modsat IIS som er et meget let bytte for crackerangreb). Desuden, hvis du arbejder med PHP (server-script-sprog) og databasen MySQL har du mange fordele frem for IIS.

Som udgangspunkt skal du have en fast ip, det koster en tier om måneden (hos TDC), dog er det muligt ikke at have dette, men så skal du være tilmeldt en speciel DNS-server, som registrerer din ip hver gang du logger på, men det er lidt mere kompliceret. Dernæst kan du vælge at købe en DNS-adresse (fx www.dincomputerogserver.dk) det koster fra 100-200 kr om året plus et oprettelsesgebyr.

Held og lykke

thehidden
Avatar billede domino1977 Nybegynder
12. maj 2003 - 15:40 #10
Og s har jeg lige smidt 2 stykker 100 Mbit netkort i så jeg kan bruge den til "router" osse til mit eget lille netværk med omkring 4 andre computere!!
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. maj 2003 - 15:47 #11
:D... vil prøve at vænne mig til det så...

Kan man godt køre server/computer tændt hele tiden med en alm. software firewall eller er det for usikkert?

Hvis det blev en webserver fx. ville det så være ok med linux og så en firewall som er indbygget i linux (mener der er en?) er den ikke ret sikker?

PS. Tror du godt jeg kan bruge samme skærm til min computer og til server hvis jeg nu sætter en op???
Avatar billede domino1977 Nybegynder
12. maj 2003 - 15:50 #12
Jeg bruger et lille program til fjernstyring af min server! VCN... et lille smart GRATIS program!
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. maj 2003 - 15:53 #13
Vil sige at du styrer den fra din "den du bruger" computer?

Kører din server linux eller win?
Avatar billede 299 Nybegynder
12. maj 2003 - 15:55 #14
mit spm er ikke Kører din server linux eller win?
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. maj 2003 - 16:01 #15
Nej men det spurgte jeg ham jo lige om... sry jeg skriver i dit spm... bare fordi jeg også gerne vil have en server op :D