Avatar billede cygnet Praktikant
14. maj 2003 - 00:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ide og råd til indgangsvinkel på opgave.

Som afsluttende projekt har jeg fået mulighed for at skrive om moderne markedsføring - i den forbindelse er emne DFDS Seawyas www.dfdsseaways.dk

Det jeg søger er ideer til at gribe denne opgave an. Tre af del spørgsmålene er følgende:

Analyser web-stedet - i henhold til skabelon for web-analyse. Sammenlign endvidere teknik, layout og design med andre cruise-selskaber med henblik på begrebet brugervenlige web-sites

Giv en begrundet redegørelse for arbejdsprocessen i forbindelse med fremstilling af et website.

Diskuter aspekter omkring et firma tester, vedligeholder og fremtidssikre sit web-site
Avatar billede diverx Nybegynder
14. maj 2003 - 00:39 #1
Jeg kan svare på en del af det du søger: brugervenlighed. Der er nu nød til at have fat i Jacob Nielsen eller en af hans bøger/artikler. Han er guruen indenfor brugervenlighede og er det er ham man kommer "tilbage" til når man læser i andre bøger. Jacob Nielsen hjemmeside hedder www.useit.com

En del skal man betale for men check hans Alertboxes som indeholder artikler om brugervenlighed http://www.useit.com/alertbox/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2003 - 00:46 #2
En lille bitte ting, man kan undre sig over på det site, er de
ord med bindestreger:

  muse-erne, ka-nalen, his-toriske

Det ser grimt og uprofessionelt ud. Mit gæt er at man har investeret
store N kroner i et flot og fantastisk CMS system, og så har
glemt at uddanne en stakkels sekretær tilstrækkeligt.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
14. maj 2003 - 00:54 #3
Jeg kan ihvertfald fortælle dig, at hver gang jeg skal til Norge (sker ca. 1-2 gange hver anden måned), så ringer jeg for at bestille billetter - og har endnu ikke oplevet, at bestillingen har virket ordentligt. Deres bestillingsprocedure på nettet er så usandsynlig dårlig, at man skulle tro, det er løgn.
Forklaringerne på, hvilke dage, der er billigdage, festdage, priser på de forskellige kahytter osv. er også så dårlig, at man alligevel lige skal ha' kontakt med dem telefonisk for at være sikker på, at man nu får det, man gerne vil ha'.

Prøv for sjov at gå ind på deres 'Bestil online' og bestil en billig rejse til Norge. Du skal være afsted i 3 dage og eks. have et barn på 2 år med. Hvilken kahyt skal du have og hvad hedder den rejse, du skal ha'? Kan du lige umiddelbart gætte det ved at bestille online?

Læg mærke til deres løse hånd ved brug af popup-vinduer, specielt hvis du med vilje taster forkert - eller undlader at indtaste noget. Nemt, dejligt og ufatteligt overskueligt.

Jeg synes, det er en uoverskuelig side - og jeg har arbejdet med internet i hmmm... siden Netscape hed 2 og var den førende i verden - og bruger med løs hånd mit dankort/mastercard til online betaling, blandt andet til andre rejser til Norden og Syd-Europa m.m. Så jeg betragter mig selv som habil netbruger/misbruger, men jeg har endnu aldrig haft kortet oppe af lommen til brug på DFDS's site.
Jeg er ret overbevist om, at DFDS ikke rigtig modtager de vilde online-ordrer i forhold til telefon.

Så deres site har regulær dumpekarakter i min verden. Ellers en skam for ellers har jeg kun positivt at sige om DFDS :o)

Brugertest, venlighed og intuitivitet er ikke-eksiterende ord hos DFDS online! Deres site oser langt væk af at være udviklet og udtænkt af programmører, som tænker på nogle andre ting end en normal net-bruger, som surfer rundt, bare vil betale og bestille online og sådan set er skideligeglad med, hvilket sprog og genial løsning DFDS nu er, bare 'lortet' virker! Men det gør det ikke!

_michael_
Avatar billede diverx Nybegynder
14. maj 2003 - 00:59 #4
en bog om publisering af information på nettet er JoAnn Hackos: Content management for Dynamic Web Delivery. Den beskriver hvilke trin der er i publisering af information på nettet for en virksomhed
Avatar billede cygnet Praktikant
26. maj 2003 - 21:30 #5
lukker
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi tilbyder markedets bedste kurser inden for webudvikling

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester