Avatar billede thomase Nybegynder
16. maj 2003 - 17:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

placering af <div>

Hej
jeg arbejder på denne side:
http://elmer.spacerent.dk/mnl/search.php
Siden er XHTML-valideret og CSS-valideret, og virker i nyere Opera, Netscape, IE og Safari på PC og Mac.
Alt dette skal den blive ved med.

Mit problem er menuen til venstre.

1. Ved søgefelterne er der en grå baggrund. Den skal gå helt ned til den grå bund med en 3d-agtig figur i.
Siden kan variere i højden, og som det er nu er bunden af det grå placeret ift. bunden af adresselinien.

2. Siden kan som sagt variere i højden. Hvis hele siden kan vises i browseren uden scroll, skal kurv-previewet og den grå figur over, placeres som nu. MEN hvis der er vertikal scroll skal kurven, og dermed figuren over rykkes op så den altid ses. Hvis man f.eks sidder med 800*600 og har tilføjet en vare, skal kurv-previewet nemlig ikke være uden for det synlige, men så man altid ser det, selvom man scroller. Jeg har set nogle scripts hvor et lag følger med når man scroller, så det er nok noget i den stil.

Jeg er lidt lost for position:fixed virker ikke i alle browsere, og table height="100%" er ikke valid. Nogle ideer?

Det er lidt indviklet så spørg endelig hvis jeg ikke har forklaret det ordentligt.

Mvh
Thomas
Avatar billede roenving Novice
16. maj 2003 - 23:02 #1
Sådan som jeg kan læse mulighederne (at fixed ikke understøttes af f.eks. IE4/5Win), bliver det til regnestykket med 'position:absolute' og browservinduets størrelse ;-|
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. maj 2003 - 08:43 #2
eller <table style="height:100%;"> og <body style="height:100%;">
Avatar billede 7th Praktikant
17. maj 2003 - 20:20 #3
Hmm forstår ikke helt dit spørgsmål, men prøv med <html style="height:100%">
Avatar billede thomase Nybegynder
22. maj 2003 - 12:43 #4
fandt selv ud af det.. det var nødvendigt med javascript