Avatar billede freeman Nybegynder
19. maj 2003 - 12:04 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Udgive fakturaer i HTML, enten som tekst eller direkte.

Hej..

Jeg er ved at teste Summa, og indtil videre passer det perfekt til mig. Jeg er nu igang med at finde ud af hvordan jeg skal udgive de faktura'er som jeg har lavet og udsrevet, til html.

Grunden til at jeg gerne vil det er, at min revisor (min far), sidder et andet sted i landet og laver regnskabet, indberetningerne osv. Derfor skal han naturligvis have alle data vedr. nye kunder / betalinger.

Jeg har så et mindre Intranet, hvor han har adgang. Deri har jeg tidligere lagt fakturaerne i html eller excel-format.

Derfor, hvor får jeg dem nemmest ud af Summa?..
Avatar billede christina-k Nybegynder
19. maj 2003 - 12:41 #1
prøv at teste Winkas pro, der kan din revisor(far) få (gratis) et program hvor han kan lave finansdelen i, mens du laver dine kunder+faktura m.m. så kan i bare sende en fil til hinanden pr. mail med data, nemt og enkelt, du kan downloade demo på www.decom.dk
Avatar billede freeman Nybegynder
19. maj 2003 - 22:35 #2
christina-k .. ellers tak, jeg har lige set lidt på det, men jeg tror nu at jeg bliver ved Summa.. Det virker lidt nemmere, samt at det er meget billigere ;o)
Avatar billede bjarneha Praktikant
30. maj 2003 - 12:00 #3
SummaSummarum giver jo mulighed for at sende en faktura direkte som E.mail !
Avatar billede freeman Nybegynder
02. juni 2003 - 22:36 #4
bjarneha.. ja, men så er der som rå tekst som desværre står meget dårligt opstillet. :-(
Avatar billede inger47 Nybegynder
26. juli 2003 - 00:05 #5
hej

det letteste er at din revisor(far) også har programmet liggende
og så henter din sikkerhedskopi.indlæser den og kikker. næstegang  gør han bare det samme, bare husk at du ikke indlæser tilbage igen fra fars cpu...

hej
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juli 2003 - 00:07 #6
Du kan da bruge PDF i stedet... pdf995 er gratis svjv. Eller Adobe Acrobat.
Avatar billede freeman Nybegynder
26. juli 2003 - 19:12 #7
Jeg kan da ikke lave den direkte til PDF i Summa ?
Avatar billede inger47 Nybegynder
26. juli 2003 - 20:30 #8
det letteste er at din far henter sikkerhedskopien
Avatar billede bjarneha Praktikant
29. juli 2003 - 23:24 #9
Du kan godt lave PDF direkte fra Summa. Jeg har PDF factory installeret og denne ses som en printer, men skriver til en fil (PDF).
Ellers vil jeg give Inger47 helt ret i, at sikkerhedskopien er et godt alternativ. Det bruger jeg selv i sammenhæng med en spejderhytte, hvor kassereren sender backup filer på mail, som jeg så gennemser, retter til og returnerer til hende. Det virker faktisk meget fint, og backup filerne fylder utrolig lidt.
Avatar billede inger47 Nybegynder
03. august 2003 - 08:56 #10
sikkerheds kopien er nok det mest brugervenlige når i køre net.
Avatar billede inger47 Nybegynder
04. august 2003 - 21:10 #11
hej har du fået noget du kan bruge
Avatar billede freeman Nybegynder
14. august 2003 - 09:16 #12
Jo tak, det tror jeg. Jeg har ikke lige haft tid til at teste, men umiddelbart ser det godt ud :)