20. maj 2003 - 14:55Der er
16 kommentarer og 1 løsning
Kan ikke åbne lagerkartotek
Jeg har nyligen installeret navision c5 ver. 3.0 på en bærbar med winXP Home. Det kører fint bortset fra at programmet lukker ned med en fejlmelding, når jeg forsøger at gå i lagerkartotek. Det samme problem findes ikke på en stationær med win98se. Hvad gør jeg?
Goddag Maria. Måske har du genkendt navnet fra c5-mailinglisten, dér er spg. oppe, dog endnu uden succes. Af hensyn til andre på eksperten skal det siges at rådet ikke løser problemet :-(
Der er en eller anden bug med koderne i 3.0. Jeg har fundet går man ind i Generelt/Tilpasning/Adgangskontrol/Koder og sletter koden for Light, opdaterer med F3, går ind igen og taster Light koden ind og godkender med F3, så virker det igen.
Alternativt, så slet alle koder, F3, tast alle ind igen, F3.
OBS! Man sletter ikke koden ved at trykke delete eller space (af en eller anden grund), men ved blot at taste et enkelt bogstav og trykke enter!
Fejlen kan opstå i både debitor, kreditor og lager (der har jeg i hvertfald set dem).
I øvrigt kan jeg sige at problemet stadig (trods tidligere kommentar) stadig findes, da pc har været formateret siden. Desværre virker dms's råd ikke - øv vh AZ
Så ville jeg prøve tre ting. Tag en komplet kopi og se om den virker på en anden maskine med XP. Hvis ja, så har maskinen et problem, hvis nej, så har C5. Prøv at lave en komplet oversættelse. Er det fejl, så ret dem. Hjalp det? Prøv at reindexere databasen - gav det fejlmeddelelser eller gik den ned? Hvis den går ned, så har du en kritisk fejl i datafilen (typisk at noget af filen er skadet).
Tak til MAria for fortsat deltagelse. Vi har prøvet at kopiere hele installationen til en anden xp-maskine. Her er der de samme problemer. Databasen har også været reindexeret uden resultat. Hvad mener du med en komplet oversættelse? VH AZ
Generelt/tilpasning - vedligeholdelse - multi - oversættelse. Hvis det heller ikke hjælper, så begynder gode råd at være dyre - hov. Hvad med demo-regnskabt, laver det samme fejl? Og er installationen kopieret eller geninstalleret? Det er ret vigtigt, at du først installerer C5 på maskinen inden du kopierer over.
Efter indlæsning af servicepack 1 (vi troede i første omgang at den var lig en "hotfix" som var kørt på systemet.)til 3,0 har vi igen bla. kørt oversættelse, og så virker alt tilsyneladende normalt. Problemet er løst. Vi takker mange gange for de gode råd og Jeres tålmodighed med os. Nu vil vi selvfølgelig gerne tildele de velfortjente points til Maria og dma. Vi vil i ydmyghed gerne tildele 30 til hver. Det har vi ikke prøvet før. Hvad gør vi? og hvordan får vi efterfølgende lukket spørgsmålet? VH AZ og Ditte.
I øjeblikket ejer jeg tilsyneladende 0 points. Jeg opretter et nyt spørgsmål, når eksperten igen har ajourført pointstillingen. VH AZ
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.