Avatar billede ludo Nybegynder
01. juni 2003 - 20:54 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

computer bliver langsommere og langsommere

Min computer ter sig som om den blir "tappet" for energi.
Den er langsom til at starte op men kan så godt bruges og gå på nettet osv. Men jo længere den er tændt jo langsommere køre den for til sidst at gå helt i stå og der kun er genstart igen. Spiller jeg (simple spil som tetris og 7kabale) går den hurtigere i stå end hvis jeg ikke laver noget men bare lader den stå. Vi har prøvet med flere styresystemer men med samme resultat, hvorfor det må være en hardwarefejl?. Det blir værre og værre hver dag - nogen der har et forslag der kan prøves???
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juni 2003 - 20:58 #1
www.pcpitstop.com
Se hvad de siger.
Du har ikke spekuleret i diverse vira/spyware/trojans?
Avatar billede teko Nybegynder
01. juni 2003 - 20:59 #2
Hvordan har processor temperaturen det?  Jeg tror ikke at det er det men det er da en mulighed!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juni 2003 - 21:02 #3
go´ ide´....:O)
Beskriv din maskine og OS.
Hvad med msconfig..?? start/kør/msconfig.
Tag det væk du ikke kender og bruger.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juni 2003 - 21:12 #4
http://www.windows.no/win_bsys.php

check her hvad der er for nogle..exeér...du fjerner/skal ha`..:O)
Avatar billede snailwalker Nybegynder
01. juni 2003 - 22:43 #5
Hmm prøv at defragmenter din harddisk. Ellers så formater den. Så er du helt sikker på at få alt væk :)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juni 2003 - 22:45 #6
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juni 2003 - 23:18 #7
Hvis det er længe siden du har installeret den, så kunne en format c: og en geninstallation gøre underværker. Jeg gør det selv med jævne mellemrum
Avatar billede real_icebear Nybegynder
01. juni 2003 - 23:57 #8
Kunne godt lyde som en "på vej til at gå i stykker harddisk"
Avatar billede the_i Nybegynder
02. juni 2003 - 00:38 #9
Eller måske et styresystem der ikke rigtigt 'giver slip på' rammene, de fleste windowsversioner jeg har er ikke særligt gode til at frigøre de ram der ikke længere bruges, hvis man eksempelvis starter et program og lukker det igen ender man ikke med så mange frie ram som man havde i begyndelsen. Jeg bruger et program der hedder freeramXP på min bærbare som også fungerer som server, før jeg begyndte at bruge det havde jeg cirka 15 mb af mine kun 128 mb fri når jeg servede, når her jeg 40-64, jeg kan ligefrem se at der bliver færre og færre ledige men så lader jeg bare programmet frigøre dem igen. Før jeg genstartede for nogle dage siden havde jeg haft den kørende i 14 dage straight, den ville være løbet tør for ram efter en dag uden det program.

Ellers kunne det sagtens være varmeproblemer, en af mine venner havde en k6 i et alt for lille kabinet med alt for meget kabelrod, den blev netop langsom og måtte genstartes efter nogle timer. At problemet er blevet værre kunne måske tyde på at din computer trænger til at blive 'støvet af' inden i. Det ville hjælpe hvis du kom men nogle specifikationer.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. juni 2003 - 16:24 #10
Det lyder mere som om der kører noget i bagrunden der tager alle resourcer.
en virus scnner tur er oz en go´ ide, trend er den bedste..
Flere vira downloader ting som man så deler med andre uden at vide det, og det tag resourcer.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. juni 2003 - 17:37 #11
bartfreak>>Se indlæg 01/06-2003 22:45:55
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. juni 2003 - 19:05 #12
jeg skrev blot det var go´ ide..lagde ikke et link det havde du jogjort..fromsej :O)
Avatar billede fromsej Praktikant
02. juni 2003 - 23:35 #13
*S*
Sorry min ven, men når man gang på gang oplever at ens løsning, som jeg som regel ligger som en kommentar, bliver kopieret og andre får belønningen, bliver jeg en anelse mistroisk, hvilket jeg så ikke har grund til her, så endnu engang undskyld min forhastede reaktion. ;o)
Avatar billede schouwebcoins Nybegynder
21. juli 2003 - 01:21 #14
HER ER DEN ULTIMATIVE LØSNING !!!!!!!

www.lavasoft.de - download - installer - kør programmet på alle drev - og få dit livs overraskelse.

Det er ikke reklame - men en god vennestjeneste.

Jeg har altid opfattet min computer som 100 % sikret mod virus etc. Men jeg har aldrig tænkt på cookies etc. der ligger små filer til genkendelse på internettet. Da jeg kørte Ad-Aware 6.0 so  programmet heddder på min PC fandt det 300 små filer der hæmmede min PC. Efter rensningen af PC, kørte den ligeså hurtigt som da jeg købte den !!

Glem alt om reinstallering etc. Programmet er simpelthen bare GULD !!!
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juli 2003 - 03:57 #15
schouwebcoins>>Lige en enkelt oplysning, Ad aware er godt, Spybot som jeg linker til er marginalt bedre.*S*
Avatar billede schouwebcoins Nybegynder
21. juli 2003 - 04:02 #16
Har du en adresse til Spybot ?
Avatar billede schouwebcoins Nybegynder
21. juli 2003 - 04:02 #17
Ok - har lige fundet linket ovenover ;-)
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juli 2003 - 04:05 #18
*S*
Gad vide om Ludo har glemt det, eller om han er ligeglad?