Avatar billede yeahdesign Nybegynder
12. juni 2003 - 23:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

IIS på XP Home - lige ved og næsten.

Hej, jeg har siddet og bakset lidt med at få IIS ind på min XP Home version. Det er da også lykkedes at installere det, og tænde for den (sværrere end man skulle tro, åbenbart), og når jeg så gå ind på http://localhost/ så kommer der en meddelelse frem som siger "Der findes intet Websted på denne adresse." eller "Det angivne modul blev ikke fundet.". Så ville jeg høre om nogen der har erfaring med IIS og ved hvad problemet er. Jeg har været inde i "Mappesikkerhed" og slået det til, så man kan komme på anonymt. Uden det store held. Og jeg har ændret porten til 8080, med det resultat, at jeg slet ikke kunne få noget frem. Det skal siges, at jeg har router, men når jeg kun ønsker at køre IIS lokalt så skulle der ikke være nogle problemer? Ved port 80 virker det lidt bedre, men der får jeg ovenstående fejlmeddelelse.

IIS versionen er fra Windows 2000 Pro.

Spørgs endelig, hvis i vil have mere af vide.

Yeah - just a newbie
Avatar billede keysersoze Guru
13. juni 2003 - 12:08 #1
da xp-home som standard IKKE har IIS som en del af sig selv og det fra MS' side aldrig har været meningen det skulle kunne lade sig gøre SKAL det være svært at installere...

har du lagt en default.asp i roden af webserveren? ellers vil du ikke kunne få noget frem ved bare at skrive localhost
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
13. juni 2003 - 12:24 #2
Nej, men det er angivet sådan, at den også skal åbne filer som hedder iisstart.asp når man trykker ind på localhost.
Avatar billede keysersoze Guru
13. juni 2003 - 12:25 #3
og den ligger der?

så prøv at skrive http://localhost/iisstart.asp

el.

http://127.0.0.1/iisstart.asp
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
13. juni 2003 - 12:42 #4
Så kommer den frem med "Der findes intet Websted på denne adresse.".
Avatar billede keysersoze Guru
13. juni 2003 - 13:01 #5
det lyder lidt underligt... hvis IIS'en er sat op til at henvise til en mappe (fx Inetpub) og mappen findes så burde der ikke umiddelbart være noget.

Ellers kan jeg ikke komme med så meget mere - har aldrig prøvet at få iis til at køre på en home-version
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
13. juni 2003 - 13:51 #6
Okay, men tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
13. juni 2003 - 17:45 #7
Jeg behøver ikke mere hjælp. Jeg har fået det til at virke. :)
Avatar billede keysersoze Guru
13. juni 2003 - 17:53 #8
hvad manglede så?
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
13. juni 2003 - 21:19 #9
Slå anonym adgang fra. Det forvirrer måske lidt, men der var flere checkbox'e under det med "ikke anonym"-adgang, og den ene skulle ikke være til. Og jeg lavede en hel masse andet, men ved ikke om det hjalp. :)
Avatar billede 299 Nybegynder
15. juni 2003 - 08:05 #10
Hvor jeg downloader iis?
Avatar billede 299 Nybegynder
15. juni 2003 - 08:05 #11
Hvor downloader jeg iis?
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
16. juni 2003 - 00:57 #12
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
23. august 2003 - 17:09 #13
..