Avatar billede gernerm Praktikant
17. juni 2003 - 20:43 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

GPRS på ipaq sammen md n6310i

Hej

Jeg har forsøgt at oprette en GPRS forbindelse via min 6310i, men det virker ikke.

jeg har prøvet med bluetrooth eller med irDa men min telefon melder ugyldig angangspunkt

alias for adgangspunktet er sat til TDC GPRS
GPRS-aggangspunkt er sat til internet

er der nogen som kan hjælpe mig?

mvh
Gerner Majlandt
Avatar billede henningsen- Nybegynder
17. juni 2003 - 21:06 #1
Jeg ville kontakte den udbyder jeg ahvde de ville nok kunne hjælpe dig :)

mvh
Henningsen-
Avatar billede alleykat Nybegynder
17. juni 2003 - 21:16 #2
Jeg er enig med Henningsen- - hvis telefonen melder ugyldigt accesspoint lyder det som et problem med forbindelsen til nettet. Har du fået aktiveret GPRS på telefonen/abonnementet?
Avatar billede gernerm Praktikant
17. juni 2003 - 21:34 #3
det vil jeg ikke tro, jeg kan godt bruge den sammen med min bærebar, så det må vel være en komando der kommer fra min Ipaq som er forkert

Gerner
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 21:53 #4
Har du husket at slette area + landekoden?

Settings -> connections -> Dialing Locations -> Dialing Patterns -> skriv "g" i alle felter.

...se om ikke det hjælper, det var mit problem med min LOOX -> t68i -> GPRS.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
18. juni 2003 - 07:33 #5
Har du sat tlf. til *98*4#

Har du den rigtige GPRS opsætning ellers hent en her :
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/selvbetjening/opsaetning_til_mobilen/gprs_opsaetning/index.jsp

Prøv at se TDC's telefonmanualer igennem for flere oplysninger :
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/kundeservice/telefonmanualer/index.jsp?ComponentID=4905&SourcePageID=5928#1
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
18. juni 2003 - 07:34 #6
Sat telefonnummer til *98*4#
Avatar billede gernerm Praktikant
18. juni 2003 - 08:11 #7
jeg bruger *99# til TDC og det kører jo fint når jeg bruger IrDa via min bærebar pc'er, er *98# ikke til sonofon?

Gerner
Avatar billede gernerm Praktikant
18. juni 2003 - 08:13 #8
>pocketfreaks, de ting du nævner har jeg gjordt så det er ike det :-(

Gerner
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
18. juni 2003 - 08:29 #9
Ja, det ved jeg ikke men jeg bruger *98*4# til min Sony-Ericson T68i :
Men se her, det er hvad der står i de tlf. manualer jeg omtalte :

Nokia 6310i
Indstil GPRS-opkaldsforbindelse på computer

1  Opret opkaldsforbindelse på computer

Proceduren for oprettelse af en opkaldsforbindelse varierer afhængigt af operativsystem på din computer. Nedenstående er derfor kun generelle retningslinier for oprettelse af en GPRS-opkaldsforbindelse.

  Start oprettelse af ny opkaldsforbindelse

Find området for opkaldsforbindelser på din computer.
Vælg "Opret ny opkaldsforbindelse" eller tilsvarende punkt.
Navngiv forbindelsen, f.eks. "6310i GPRS"
Vælg "Opkaldsforbindelse til Internettet" eller tilsvarende punkt.
Vælg manuel opsætning.
Vælg modem som kommunikationsform.
Vælg Nokia 6310i modemet.

  Indstil opkaldspunkt

Når du bliver bedt om at indtaste et telefonnummer, skal du skrive følgende:
*99***1#
Fravælg brug af områdenummer og opkaldsregler.

  Avancerede indstillinger

Max hastighed sættes til 57.600.
IP-adresse og DNS-server sættes til dynamisk tildeling.
Bruger-ID og password til opkaldsforbindelsen efterlades tomme.

2  Afslut

Når du har indstillet de nødvendige parametre, kan du afslutte konfigurationen.
Du kan nu etablere en GPRS-dataforbindelse fra computeren. Klik her for at se hvordan.