Avatar billede piloto Nybegynder
18. juni 2003 - 23:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Filoverførsel via USB porte

Ønsker at overføre fil på ca. 380 MB fra en computer til en anden. Begge har USB port. Hvem kender et program der kan overføre filer via kabel mellem USB-porte. Den ene kører WIN XP, den anden WIN 98. Evt. kan fildelingsprogram benyttes da jeg har mulighed for at benytte CompactFlashCard på 128 MB. Programmerne skal helst være freeware og kunne hentes på Nettet.
Avatar billede chalde Seniormester
18. juni 2003 - 23:39 #1
For at overføre via usb skal du, udover et program, have et usb bridge kabel (er ikke helt billige), ellers risikerer du at brænde dine usb porte af.
Avatar billede chalde Seniormester
18. juni 2003 - 23:41 #2
Har du en compactflash kortlæser?
Avatar billede piloto Nybegynder
18. juni 2003 - 23:46 #3
Ja! har USB Card Reader installeret på begge computere. I gamle dage kunne jeg lave filoverførsler via seriel com-port, men mener det vil tage meget lang tid at overføre ca. 380 MB.
Avatar billede chalde Seniormester
18. juni 2003 - 23:47 #4
Det vil tage lang tid ja.
Brug winrar http://www.rarlab.com/ pak filen, og bed winrar om at dele den op i 128mb stykker.
Avatar billede chalde Seniormester
18. juni 2003 - 23:48 #5
og brug dereftter dit compactflashcard.
Avatar billede chalde Seniormester
18. juni 2003 - 23:50 #6
Avatar billede chalde Seniormester
18. juni 2003 - 23:51 #7
Tak for point.
Avatar billede piloto Nybegynder
18. juni 2003 - 23:55 #8
Tak for assistance. Håber jeg ka' hitte ud af at bruge fildelingsprogrammerne:)
Avatar billede chalde Seniormester
19. juni 2003 - 00:07 #9
De fleste er rimelig lige til.