Avatar billede gizkor Nybegynder
19. juni 2003 - 10:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjerne styresystem

Efter lidt eksperinmentering pga. døende harddisk er jeg endt med fire styresystemer på en gang!
Jeg vil nu gerne fjerne to (en XP og en 2000) men er det nok at delete deres respektive mapper, eller fjerner det ikke systemet fra opstarts-menuen?
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
19. juni 2003 - 10:00 #1
Det fjerner dem næppe fra opstartsmenuen.

Hvilken opstartsmenu kører du?
Avatar billede gizkor Nybegynder
19. juni 2003 - 10:04 #2
hov - jeg mente "eksperimentering"
Avatar billede gizkor Nybegynder
19. juni 2003 - 10:05 #3
>Hvilken opstartsmenu kører du?

Aner det ikke. Jeg kan tjekke det i aften og vende tilbage.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juni 2003 - 10:25 #4
Du skal slette deres mapper og derefter åbne den skjulte fil c:\boot.ini.
I stifinderen skal du have vis alle filer slået til (også system filer) for at kunne se den.
I denne fil kan du slette de linier der hører til de installationer du vil slette.
Det er linier som denne:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
Læg mærke til "\WINNT"
Det er mappenavnet der står på denne plads. Det burde gøre det muligt for dig at identificere de rigtige linier.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
19. juni 2003 - 10:36 #5
Ja - hvis han bruger Windows Boot Manager - Hvis han bruger Grub eller Lilo, er det et andet sted.