Avatar billede burkal Nybegynder
22. juni 2003 - 22:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udvælgelse af fx 100 nyeste rækker. og beregning på dem

Jeg har et regneark der er bygget op som følger (noget simplificeret):

Col A  COL B  Col C
Dato  Tal    Flag(yes/no)

Jeg vil godt have noget statistik på rækkerne. Som det ser ud nu har jeg en Pivottabel, der viser Gennemsnittet af tallene i kollonne B der har flag = YES for hver dag. Og det samme for rækker med flag NO for den dag.

Fx.

Dato      Yes          NO
20-6-03    2,156        2,751
21-6-03    2,168        2,698
Osv.

Nu ønsker jeg kun at få vist de seneste 30 dages rækker.
Det skal ske automatisk.
Og jeg vil også have et resultat for de seneste 100 rækker

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede burkal Nybegynder
23. juni 2003 - 11:01 #1
Er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede bak Seniormester
23. juni 2003 - 11:36 #2
Top 30
Stil dig i cellen lige til højre for pivottabelens overskrifter.
Gå til data,  Filter, Autofilter.
Når autofilter er sat på kan du vælge top10 og ændre dette til top30.
Avatar billede burkal Nybegynder
23. juni 2003 - 13:20 #3
Det ser meget godt ud. Men jeg mister jo mine totaler. Hvordan får jeg dem tilbage eller i det mindste en fornuftig erstatning.
Jeg mister også underoverskrifter og autoformatpilene ser heller ikke ret pænt ud.
Avatar billede clemen Nybegynder
24. juni 2003 - 12:15 #4
Hvis du indsætter dette i stedet for dine totaler:

=SUBTOTAL(9;område)

9 tallet betyder at den laver en sum funktion, man kan vælge mellem 1-11 og en forklaring til de forskellige tal kan findes i hjælpen til funktionen.

området f.eks b2:b120
Avatar billede clemen Nybegynder
24. juni 2003 - 12:17 #5
Hvis du så vælger top 30 er det kun summen af de viste der under subtotal.
Det samme gælder for top100.

prøv funktionen.

Ved ikke om funktionen har samme navn for en danskversion (bruger engelsk)
Avatar billede clemen Nybegynder
24. juni 2003 - 12:21 #6
felterne med totalerne skal ikke tages med i autofilter